Етичното потребление в Русия: тенденции, характеристики, бъдеще след пандемията
- Мениджмънт
- Източник: thinkwithgoogle.com
- Автор:
Снимка: youtube
Екологичните проблеми са тясно свързани с живота на потребителите и това е отразено в маркетинговите стратегии на брандовете. Сега в Русия има голям интерес към отговорното потребление, но поради големината на страната и разнородния жизнен стандарт пълното осъзнаване е твърде далече.
Според Ipsos 43% от руснаците на възраст 18–65 години са готови да променят навиците си, за да се подобри околната среда. 40% от жителите на страната казват, че им е приятно да купуват стоки от социално отговорни компании. 20% от населението редовно дарява за благотворителност.
Една от основните причини за интерес към опазването на природата е възможността за личен принос в тази посока (65%). Почти същият брой хора консумират екопродукти с полза за здравето (62%).
За една трета от анкетираните (34%) подобни покупки са принципна житейска позиция. Друг фактор е липсата на вяра в качеството на продуктите на масовия пазар (33%).
Пандемията всъщност не е повлияла на популярността на етичната консумация. И все пак кризата провокира появата на някои тенденции.
С тенденцията към „зелена“ козметика нараства и търсенето на икономични многофункционални грижи: средства, които могат да заменят множество продукти и органични линии от прости съставки.
Пандемията накара потребителите да се замислят за последиците от техния избор и навици. Приоритетите се изместиха в полза на личната хигиена и хранителните продукти, докато модните и козметичните продукти се търсят по-малко.
„Пандемията вероятно ще доведе до по-устойчива и по-здравословна ера на потребление през следващите 10 години, карайки потребителите да мислят повече за това, което купуват“ - Оливър Райт, управляващ директор на Accenture.
В контекста на етичната консумация най-важното за руските потребители е екологията и защитата на животните. Друг основен фактор е съставът на екокозметиката.
Сред търговците на дребно в руския интернет iHerb и Lush са най-обсъждани. У повечето руски марки има много UGC (user generated content - потребителско съдържание): потребителите пишат къде купуват веганска козметика и cruelty free - козметика, и си препращат „черни" и „вегански" списъци на компании.
Кой обсъжда козметиката в интернет и как
Мъжете са само една десета част от авторите на съобщения на тема етична козметика. Съобщенията от мъже са по-скоро посветени на борбата за правата на животните. Мъжете също така представляват значителна част от „опозицията" в движението за етична козметика.
През следващите месеци трябва да очакваме разпространението на термини, заимствани от английски, или създаването на собствени. Нарастващата тенденция създава прозорец на възможности за брандовете - вероятно скоро ще видим нови цифрови рекламни послания.
Препоръки за марки
Според PWC по-голямата част от купувачите използват онлайн канали за намиране и закупуване на биологични продукти. Почти 64% посочват, че продуктите, от които се нуждаят, са трудни за намиране - което означава, че онлайн промоцията е жизненоважна за екомарките.
Руските потребители са по-склонни да четат други отзиви (с 6% по-високи от средните стойности в световен мащаб), отколкото да споделят своите (с 2,3% по-ниски). Следователно екомарките трябва да се фокусират върху работата с генерирано от потребителите съдържание (коментари, рецензии, снимки) вместо директна реклама.
Mилениалите са най-активни в случая: 20% са готови да плащат повече за екопродукти. Помислете за тази аудитория, когато създавате маркетинговата си стратегия.
За 68% от потребителите най-атрактивните екопродукти са отечествените. Работата с местни партньори намалява транспортните разходи и намалява емисиите.
Потребителите са склонни да плащат повече за марки, известни със своите практики за устойчиво развитие (42%) или дарения за благотворителни организации (35%). Включвайки тези промоции в рекламните си кампании, вие ще оформите имиджа на социално отговорна марка.
Опаковките и промоционалните материали са първото нещо, с което можете да се сбогувате. Използвайте не само изгодни, но и устойчиви решения.
Отнасяйте се с внимание не само към природата, но и към служителите си.
Според Ipsos 43% от руснаците на възраст 18–65 години са готови да променят навиците си, за да се подобри околната среда. 40% от жителите на страната казват, че им е приятно да купуват стоки от социално отговорни компании. 20% от населението редовно дарява за благотворителност.
Една от основните причини за интерес към опазването на природата е възможността за личен принос в тази посока (65%). Почти същият брой хора консумират екопродукти с полза за здравето (62%).
За една трета от анкетираните (34%) подобни покупки са принципна житейска позиция. Друг фактор е липсата на вяра в качеството на продуктите на масовия пазар (33%).
Пандемията всъщност не е повлияла на популярността на етичната консумация. И все пак кризата провокира появата на някои тенденции.
С тенденцията към „зелена“ козметика нараства и търсенето на икономични многофункционални грижи: средства, които могат да заменят множество продукти и органични линии от прости съставки.
Пандемията накара потребителите да се замислят за последиците от техния избор и навици. Приоритетите се изместиха в полза на личната хигиена и хранителните продукти, докато модните и козметичните продукти се търсят по-малко.
„Пандемията вероятно ще доведе до по-устойчива и по-здравословна ера на потребление през следващите 10 години, карайки потребителите да мислят повече за това, което купуват“ - Оливър Райт, управляващ директор на Accenture.
В контекста на етичната консумация най-важното за руските потребители е екологията и защитата на животните. Друг основен фактор е съставът на екокозметиката.
Сред търговците на дребно в руския интернет iHerb и Lush са най-обсъждани. У повечето руски марки има много UGC (user generated content - потребителско съдържание): потребителите пишат къде купуват веганска козметика и cruelty free - козметика, и си препращат „черни" и „вегански" списъци на компании.
Кой обсъжда козметиката в интернет и как
Мъжете са само една десета част от авторите на съобщения на тема етична козметика. Съобщенията от мъже са по-скоро посветени на борбата за правата на животните. Мъжете също така представляват значителна част от „опозицията" в движението за етична козметика.
През следващите месеци трябва да очакваме разпространението на термини, заимствани от английски, или създаването на собствени. Нарастващата тенденция създава прозорец на възможности за брандовете - вероятно скоро ще видим нови цифрови рекламни послания.
Препоръки за марки
Според PWC по-голямата част от купувачите използват онлайн канали за намиране и закупуване на биологични продукти. Почти 64% посочват, че продуктите, от които се нуждаят, са трудни за намиране - което означава, че онлайн промоцията е жизненоважна за екомарките.
Руските потребители са по-склонни да четат други отзиви (с 6% по-високи от средните стойности в световен мащаб), отколкото да споделят своите (с 2,3% по-ниски). Следователно екомарките трябва да се фокусират върху работата с генерирано от потребителите съдържание (коментари, рецензии, снимки) вместо директна реклама.
Mилениалите са най-активни в случая: 20% са готови да плащат повече за екопродукти. Помислете за тази аудитория, когато създавате маркетинговата си стратегия.
За 68% от потребителите най-атрактивните екопродукти са отечествените. Работата с местни партньори намалява транспортните разходи и намалява емисиите.
Потребителите са склонни да плащат повече за марки, известни със своите практики за устойчиво развитие (42%) или дарения за благотворителни организации (35%). Включвайки тези промоции в рекламните си кампании, вие ще оформите имиджа на социално отговорна марка.
Опаковките и промоционалните материали са първото нещо, с което можете да се сбогувате. Използвайте не само изгодни, но и устойчиви решения.
Отнасяйте се с внимание не само към природата, но и към служителите си.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Златото реагира „като по часовник“ на ескалацията в Украйна
Служители определят най-добрите работодатели у нас в независима онлайн класация
Американската армия тества картечница с изкуствен интелект
Разкриха кражба на криптовалута за около $ 1 милиард
Ще успее ли Австралия да забрани достъпа на деца до социалните медии
Отново полицейска стрелба с жертва в САЩ
Сняг и ниски температури в Централна Европа
Вече ще можем да получаваме вода директно от въздуха
Изделията с индивидуални щампи не могат да бъдат върнати на търговеца
КЕШ клуб
300
3 000
30 000