Етичното потребление в Русия: тенденции, характеристики, бъдеще след пандемията

Етичното потребление в Русия: тенденции, характеристики, бъдеще след пандемията Снимка: youtube

Екологичните проблеми са тясно свързани с живота на потребителите и това е отразено в маркетинговите стратегии на брандовете. Сега в Русия има голям интерес към отговорното потребление, но поради големината на страната и разнородния жизнен стандарт пълното осъзнаване е твърде далече.

Според Ipsos 43% от руснаците на възраст 18–65 години са готови да променят навиците си, за да се подобри околната среда. 40% от жителите на страната казват, че им е приятно да купуват стоки от социално отговорни компании. 20% от населението редовно дарява за благотворителност.

Една от основните причини за интерес към опазването на природата е възможността за личен принос в тази посока (65%). Почти същият брой хора консумират екопродукти с полза за здравето (62%).

За една трета от анкетираните (34%) подобни покупки са принципна житейска позиция. Друг фактор е липсата на вяра в качеството на продуктите на масовия пазар (33%).

 
Пандемията всъщност не е повлияла на популярността на етичната консумация. И все пак кризата провокира появата на някои тенденции.

С тенденцията към „зелена“ козметика нараства и търсенето на икономични многофункционални  грижи: средства, които могат да заменят множество продукти и органични линии от прости съставки.

Пандемията накара потребителите да се замислят за последиците от техния избор и навици. Приоритетите се изместиха в полза на личната хигиена и хранителните продукти, докато модните и козметичните продукти се търсят по-малко.

Пандемията вероятно ще доведе до по-устойчива и по-здравословна ера на потребление през следващите 10 години, карайки потребителите да мислят повече за това, което купуват“ - Оливър Райт, управляващ директор на Accenture.

В контекста на етичната консумация най-важното за руските потребители е екологията и защитата на животните. Друг основен фактор е съставът на екокозметиката.

Сред търговците на дребно в руския интернет iHerb и Lush са най-обсъждани. У повечето руски марки има много UGC (user generated content - потребителско съдържание): потребителите пишат къде купуват веганска козметика и cruelty free - козметика, и си препращат „черни" и „вегански" списъци на компании.

Кой обсъжда козметиката в интернет и как

Мъжете са само една десета част от авторите на съобщения на тема етична козметика. Съобщенията от мъже са по-скоро посветени на борбата за правата на животните. Мъжете също така представляват значителна част от „опозицията" в движението за етична козметика.

През следващите месеци трябва да очакваме разпространението на термини, заимствани от английски, или създаването на собствени. Нарастващата тенденция създава прозорец на възможности за брандовете - вероятно скоро ще видим нови цифрови рекламни послания.

Препоръки за марки

 Според PWC по-голямата част от купувачите използват онлайн канали за намиране и закупуване на биологични продукти. Почти 64% посочват, че продуктите, от които се нуждаят, са трудни за намиране - което означава, че онлайн промоцията е жизненоважна за екомарките.

Руските потребители са по-склонни да четат други отзиви (с 6% по-високи от средните стойности в световен мащаб), отколкото да споделят своите (с 2,3% по-ниски). Следователно екомарките трябва да се фокусират върху работата с генерирано от потребителите съдържание (коментари, рецензии, снимки) вместо директна реклама.

Mилениалите са най-активни в случая: 20% са готови да плащат повече за екопродукти. Помислете за тази аудитория, когато създавате маркетинговата си стратегия.

За 68% от потребителите най-атрактивните екопродукти са отечествените. Работата с местни партньори намалява транспортните разходи и намалява емисиите.

 Потребителите са склонни да плащат повече за марки, известни със своите практики за устойчиво развитие (42%) или дарения за благотворителни организации (35%). Включвайки тези промоции в рекламните си кампании, вие ще оформите имиджа на социално отговорна марка.

 Опаковките и промоционалните материали са първото нещо, с което можете да се сбогувате. Използвайте не само изгодни, но и устойчиви решения.

 Отнасяйте се с внимание не само към природата, но и към служителите си.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: