Неудържимият възход на електромобилите BYD

Неудържимият възход на електромобилите BYD Снимка: carscoops.com

Китайският гигант надмина Tesla по продажби и с новия си спортен модел Denza Z дава заявка за конкуренция с по-високия клас коли като Porsche и Mercedes

Вчера на откриването на Auto Shanghai - най-голямото китайско автомобилно изложение, спортната версия на BYD от неговата премиум линия Denza Z събра погледите на публиката, стекла се в изложбения център на финансовата столица на Китай. Десетдневното събитие поставя пред света процъфтяващия сектор на китайските електромобили (EV), шокиращи с бърз растеж, смели иновации, восоко качество и конкурентни цени. 

Докато глобалната автомобилна индустрия трескаво търси стратегии, за да се справи с митническите тарифи на Доналд Тръмп върху вноса на автомобили в САЩ, китайският EV сектор изглежда вече се е пренастроил, показвайки супер-продукция и готовност за нови партньорства по пътя си към доминираща позиция на пазара, отбелязва CNN.

BYD е категоричният лидер в китайската EV-индустрия и на китайския автомобилен пазар, като непрекъснато надгражда постиженията си. Премиерата на спортния модел Denza Z се очакваше с нетърпение и според експерти прототипът е „максимален като технологии и лукс”, както го описваше текстът към изтекли онлайн снимки по-рано тази година.

Тръгнала преди повече от десетилетие като съвместно предприятие с Mercedes, но вече изцяло собственост на BYD, по-рано този месец марката Denza стартира и в Европа. Компанията е известна с по-достъпните си електрически и хибридни автомобили, но линията ѝ Denza разкрива далеч по-големи амбиции за място в сегмента на автомобилния лукс. 

Според информация на CNN, в Китай цените на BYD са напълно конкурентни, движейки се диапазона от $ 18 500 за популярния SUV Song Plus, до SUV N9 от високия клас на Denza с цена от около $ 53 450 и суперлукзоната BYD марка Yangwang, която скоро отбеляза 10 000 продадени екземпляра на цена около $ 137 000. 

Стремежът на BYD е да запази ценовото предимство на моделите си, планирайки през 2025 г. да удвои продажбите си извън Китай – което означава да продаде повече от 800 000 автомобила. 

През февруари компанията пусна своята усъвършенствана система за асистирано шофиране, наречена „Божието око“ и от тогава я включва в много свои модели без допълнително заплащане. Миналия месец компанията представи и новата си зарядна технология с батерия, която след 5 минути зареждане осигурява пробег от 250 мили.

И двете иновации са много по-дабри от аналогичните приложения и устройства на Tesla. Но китайските открития в сектора не спират дотук, след като China's Contemporary Amperex Technology (CATL) представи тази седмица още по-добра батерия, осигуряваща 320 мили пробег при 5-минутно зареждане. 

В този дух на технологична надпревара, през първото тримесечие на годината BYD отчете 60% ръст на продажбите, с малко над един милион  продадени електромобили с батерии, хибриди и търговски превозни средства, надминавайки Tesla за втора поредна година.

Миналата година ЕС наложи високи мита върху вноса на китайските електромобили заради държавните субсидии на Пекин в сектора, но разгарящата се търговска война със САЩ може да промени баланса на силите и да насърчи нови партньорства в глобалната автомобилна търговия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: