Китайските електромобили BYD надминаха Tesla по продажби

Китайските електромобили BYD надминаха Tesla по продажби Снимка: electrek.co

От началото на годината приходите на BYD са нараснали с 29%, достигайки $ 107 милиарда, докато Tesla отчита печалба от $ 97.9 милиарда

Част от този финансов успех се дължи на нарасналия интерес към хибридите на BYD. Тенденцията от миналата година, когато компанията продаде рекордните 4.3 милиона хибридни модела, продължава възходящата си посока.

Освен това китайският производител на електромобили (EV) представи в неделя новия си нискобюджетен модел, който достойно съперничи на най-продавания в Китай Model 3 на Tesla. Qin L на BYD е с начална цена на вътрешния пазар 119 800 юана (около $ 16 770), докато базовата версия на Tesla Model 3 се продава в Китай за 235 500 юана ($ 32 770), т.е., два пъти по-скъпо.

И докато Tesla е критикувана за липса на иновации, миналата седмица BYD обяви нова технология, с която батериите на EVs се зареждат „за 5 минути”, за разлика от компресорната система за зареждане на Tesla, която пълни батериите за 15 минути

На фона на застоя в Tesla и в разработването на технологията за асистирано шофиране, през февруари BYD обяви, че нейната усъвършенствана система за подпомагане на водачите, наречена „Божие око“, ще бъде достъпна безплатно във всички модели BYD, включително в Qin L.

Всичко това заличава предимството на Tesla от миналата година, когато компанията на Илон Мъск отчете 1.79 милиона продадени електромобила, докато BYD едва отстъпи с 1.76 милиона. От началото на тази година акциите на китайския автопроизводител са скочили с повече от 50%, привличайки и ветерани в инвестирането като Уорън Бъфет. 

Същевременно, политическата ситуация не благоприятства нито един от двамата производители на EVs. Докато Tesla се бори с негативното отношение към Илон Мъск заради връзките му с президента на САЩ, BYD трябва да се справи с новите мита, наложени от САЩ. 

ЕС също наложи по-строг митнически режим за китайските автомобили, с цел да защити европейските автопроизводители в конкуренцията им с предпологаемо субсидираната от Пекин китайска автомобилна индустрия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: