Индийският премиер се присъедини към платформата Truth Social

Индийският премиер се присъедини към платформата Truth Social Снимка: newsx.com

Нарендра Моди стана един от малкото световни лидери с профил в социалната медия, собственост на американския президент Доналд Тръмп

В първата си публикация вчера Моди заяви, че е „доволен“ да бъде в платформата и сподели снимка с Тръмп от Хюстън от посещението му в САЩ през 2019 г. Днес Моди има 21 500 последователи в Truth Social и е отбелязал, че следва Тръмп и вицепрезидента на САЩ Дж. Д. Ванс.

Вчера Тръмп сподели линк към интервю на Моди, в което индийският премиер говори по редица теми, включително житейския му път, бунтовете в Гуджарат от 2002 г. и отношенията на Индия с Китай.

Тръмп стартира Truth Social през февруари 2022 г., след като загуби президентските избори и временно нямаше достъп до големи социални мрежи като Twitter и Facebook, които го обвиниха в провокиране на насилие.

Голяма част от функциите на Truth Social са идентични с X/Twitter. Потребителите могат да публикуват „истини“, „неистини“ и да изпращат съобщения. Рекламите в платформата се наричат ​​„спонсорирани истини“.

Truth Social е собственост на Trump Media & Technology Group (TMTG). Компанията стана публична през март 2024 г., като Тръмп притежава около 57% от акциите. Значителни пакети имат инвестиционна компания ARC Global Investments с централа в Кувайт, както и някои бивши състезатели в шоуто на Тръмп „Стажантът”, чиито дялове обаче в момента са обект на съдебни битки.

Последователите на Тръмп в Truth Social са 9,28 милиона – далеч по-малко от тези в Х/Twitter. Според данни на Bloomberg, трафикът на Truth Social остава нищожен в сравнение с конкурентни платформи, при 400 пъти по-малко потребители от тези на X.

През 2024 г. TMTG отчете $400 милиона загуби и $3,6 милиона приходи при пазарна оценка от $ 4,45 милиарда.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: