
Foxconn: Не бързайте да отписвате инвестициите в изкуствения интелект
- Икономика
- Текст:

Foxconn, най-големият производител на потребителска електроника в света, заяви в днес, че стабилното търсене от страна на неговите технологични клиенти предвещава силен ръст на приходите през първото тримесечие, пише uk.finance.yahoo.com.
Оптимистичната прогноза контрастира с предпазливата въздържаност сред много други бизнеси, разтърсени от бурната търговска политика на президента на САЩ Доналд Тръмп. Според Foxconn обаче, в два от сериозните източници на приходи на компанията няма смущения.
Пред анализатори президентът на Foxconn Йънг Лиу посочи, че бумът в търсенето на инструменти с изкуствен интелект (ИИ) не е приключил. След скока на продажбите на ИИ-сървъри с 15.2% през декември, тази година компанията очаква ИИ-сървърите да генерират повече от половината от общите приходи от сървъри на Foxconn, тъй като компанията разширява производството си за Nvidia. .
Не се наблюдава и отлив на клиенти от CSP (доставчици на облачни услуги). Прогнозите в тази област предвиждат връх в търсенето тази година и постепенен спад през следващата – „поне за Foxconn“, казва Йънг Лиу.
Днес Foxconn, които произвеждат и iPhone и iPad за Apple, обявиха, че първото тримесечие на тази година очертава значителен растеж и на приходите от продажби на потребителска електроника, облачни и мрежови продукти.
Ескалиращата глобална търговска война усложнява перспективите, тъй като Foxconn имат голямо производствено присъствие в Китай и Мексико, два от най-големите търговски партньори на САЩ, изправени пред повишаването на вносните мита, което администрацията на Тръмп използва за укрепване на местните производства, но и като инструмент за политически натиск.
Повечето iPhone, които Foxconn прави за Apple, се сглобяват в Китай. Същевременно компанията изгражда голямо производствено съоръжение в Мексико за производство на ИИ-сървъри за Nvidia. Миналия месец и Apple обявиха, че ще работят с Foxconn по изграждането на производствено съоръжение от 23 200 кв. м в Хюстън за сглобяване на сървъри за центрове за данни, които захранват Apple Intelligence.
Foxconn обмислят и по-широко производствено сътрудничество със свои клиенти в няколко американски щата, но както посочва Йънг Лиу, митническият подход на САЩ е трудно предвидим. „Можем само да чакаме и да наблюдаваме – но и да направим всичко възможно с това, което можем да контролираме“, разкрива стратегията на Foxconn нейният президент.
Това обяснява другите бизнес-посоки на компанията - Foxconn е един от важните партньори на Stellantis – четвъртият по големина производител на автомобили в света, чието портфолио включва марките Peugeot, Citroen, Jeep и Fiat. Stellantis и Foxconn имат две съвместни предприятия за разработване на интелигентни пилотски кабини, усъвършенствани системи за подпомагане на водача и автомобилни полупроводници.
Авто-секторът изглежда ще присъства по-мащабно в бизнес-плановете на Foxconn. В края на миналата година тайванската компания разкри интереса си към производството на електромобили, започвайки партньорство с тайванския автопроизводител Yulon Motor - ексклузивен производствен партньор на Nissan в Тайван и доставчик на EVs и електрически автобуси за вътрешния тайвански пазар и електрически трактори за САЩ.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
