Модата на кросоувърите не подмина и Renault Kadjar

Модата на кросоувърите не подмина и Renault Kadjar Снимка: https://pixabay.com

Модата на кросоувърите не подмина и Renault, като преди 3 години французите показаха един от основните си играчи в сегмента – Kadjar. Сега на пазара е обновената му версия, която идва с леко променен дизайн, нови системи за безопасност и най-вече с модерни бензинови и дизелови двигатели.

Целта е ясна – залагайки на такъв автомобил, клиентът не иска единствено да бъде модерен. Той иска сравнително добра проходимост, удобства, лукс и приемлив разход на гориво. Разбира се, външният вид също е от голямо значение и французите са напълно наясно с това и са постарали да „пипнат” екстериора там, където има нужда.

Промените в дизайна са засегнали предната и задната част Kadjar, като те включват по-голяма решетка на радиатора с елементи от хром, както и нови брони. Добавени са LED-дневни светлини, като и фарове за мъгла със светодиоди. В задната част също вече се забелязават елементи от хром, които също правят нещата по-свежи и по-приятни за окото.  Към всичко това прибавяме два модела нов джанти – 17- и 19-цолови, както и антена тип „Перка на акула”, която е достъпна в по-високите нива на оборудване.

Промените в салона са доста по-забележими. Върху централната консола е поставен сензорен дисплей на мултимедийна система R-LINK 2. Той е с диагонал 7 инча, като предлага по-голяма яркост и по-добра чувствителност. Ново е и управлението на климатичната система, а нейните въздуховоди вече са покрити с хром, който на места идва в повече.



Голямата новост при Renault Kadjar е при двигателите. Кросоувърът вече се предлата с 1,3-литров бензинов турбодвигател с 4 цилиндъра, разработен съвместно с Daimler. При версията TCe 140 той развива 140 к.с., като се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а при TCe 160 вече имаме 160 к.с.и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (EDC).

Именно новият мотор е едно от основните оръжия, на които залагат французите. А и не само те. Разработеният съвместно с Daimler двигател се предлага още на обновения Nissan Qashqai, както и на новата Dacia Duster. С него алиансът ще трябва да компенсира намаляващия (най-вече в Западна Европа) интерес към дизеловите автомобили. Проблем обаче може да се окаже именно това – трите кросоувъри са в една категория, която и без това вече е претъпкана.

Самият агрегат се справя доста добре, като разликата от 20 к.с. при двете версии не е толкова осезаема. Разходът на гориво е напълно приличен за такъв тип автомобил – около 7 л/100 км, като беше постигнат на коминация от магистрала и извънградски пътища с доста завои. Направихме и малък преход през планински район, с който обновеният Kadjar се справи без каквито и да е сътресения.

Ако сте фен на дизела, кросоувърът на Renault има две предложения за вас. В случая моторите са получили система за селективна каталитична редукция, която според експертите е най-добрият начин за пречистване азотен оксид. Тази технология намалява нивата на вредни емисии, без да променя динамиката. В случая версията Blue dCi 115 агрегатът с обем 1,5 литра разполага с 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, а при Blue dCi 150 моторът обем 1,8 литра вече развива 150 к.с. и 340 Нм въртящ момент.

И тук обаче явно са се намесили маркетолозите, защото и от Renault предлага доста любопитни комбинации на двигатели, скоростни кутии и задвижване. Бензиновите версии са само с предно предаване, като за по-мощната има и автоматична скоростна кутия. При дизела се предлагат само само механични скорости, като само по-мощният може да се оборудва със система 4х4 (4WD).

Имахме възможност да проверим и нейните възможности, при това в доста екстремни условия – специално подготвен полигон. В Renault са се възползвали от опита на партньора си Nissan в разработката на подобни технологии и резултатът е ясно забележим. Kadjar се справя със силно разкалян и силен терен, като водачът има възможност да избира между три режима на работа, които сам променя с помощта на контролер на централната консола.

В стандартния режим въртят само предните колела, а при Auto електронната система автоматично разпределя въртящия момент между предната и задната ос в зависимост от сцеплението. В случая максимум до 50% от тягата могат да се прехвърлят на задните колела.

За тежък терен най-подходящ е режим Lock, който заключва централния диференциал, а 50 % от тягата постоянно се пренасочва към задната ос. Този режим работи при скорост до 40 км/ч За проходимостта в подобни условия помага и пътният просвет от 200 мм, което съвсем не е лош показател за кросоувър, който мнозина определят и като „градски автомобил”.

Впрочем и версии с предно предаване не са съвсем безпомощни при по-тежки условия на пътя. Те са оборудвани със система Extended Grip, която подобрява сцеплението при движение на кални или пясъчни терени. В случая отново шофьорът има на разположение три режима на работа на задвижващите агрегати.

Цените на модела са типичните за автомобилите от този клас. Базовата версия с бензинов 1,4-литров мотор и механична скоростна кутия стартира от 38 490 лв., но за варианта със 160 к.с. и автоматик потенциалният купувач ще трябва да извади над 57 000 лв.

1332 куб. см работен обем (турбобензин)
160 к.с. максимална мощност
270 Нм максимален въртящ момент
210 км/ч максимална скорост

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: