Rolls-Royce ще произвежда повече поръчкови автомобили

Rolls-Royce ще  произвежда повече поръчкови автомобили Снимка: youtube.com

Луксозната марка ще разшири фабриката си в Гудууд, в английската провинция Западен Съсекс, за да отговори на нарастващото търсене на модели по поръчка.

За разработването на своите персонализирани модели, Rolls-Royce ще инвестира повече от £300 милиона. Британската марка, която 120 години развива своята клиентела в кръга на супер-богатите, от 2003 г. е част от германския автомобилопроизводител BMW, когато е открита и фабриката в Гудууд. Планираното разширение ще осигури бъдещето им в Обединеното кралство, се казва в изявление на компанията. 

През 2024 г. са продадени 5 712 автомобила Rolls-Royce, което на фона на милионните продажби на масови автомобили може да изглежда малко, но за сегмента ВИП-клиенти на компанията постижението е значително. Типично за този кръг, Rolls-Royce не афишират цени, но се знае, че най-евтиният седан Ghost се продава от £ 250 000 нагоре, докато цените на спортния Cullinan и електрическите Spectre започват от £ 340 000 – пари, за които можете да се снабдите с жилище в Обединеното кралство.

Цената на поръчковите модели може да варира в широки граници, като най-сложните варианти понякога са в пъти по-скъпи от базовата цена на съответния модел, така че купувачите, макар и сравнително малко, често обичат да парадират с избора си на превозно средство. Сред тях са Ким Кардашиян, Ники Минаж и британският рапър Стормзи, който обаче загуби правото да шофира, след като беше хванат да говори по телефона зад волана на своя Wraith.

За някои клиенти да притежават „обикновен” Rolls-Royce не е достатъчно ексклузивно, така че компанията все повече се фокусира върху силно персонализирани версии – съответно на още по-високи цени. От Rolls-Royce описват тази стратегия като „създаване на стойност за клиентите чрез индивидуализирани продукти и преживявания и предоставяне на възможности за смислено лично изразяване“.

Сред средствата за „индивидуализиране” са коли с холографска боя и специално създадени произведения на изкуството, а модел, припомнящ супер-колата на Джеймс Бонд от филма Goldfinger (1964 г.), включва елементи от 18-каратово злато.

Тенденцията не вдъхновява само Rolls-Royce, а и други висок клас марки като Bentley, McLaren и Ferrari. Но производството на индивидуализирани коли, макар и печелившо, е трудоемко и изисква време и пространство така че Rolls-Royce планира с разширяването на фабриката да посрещне лукс-предизвикателствата и да подготви производствени мощности за прехода към „бъдещето на изцяло електрически превозни средства".

За малко повече от 20 години, заводът в Гудууд е разширил работната си сила от 300 работници първоначално до над 2 500 днес. Част от това разрастване се дължи и на опита, че лукс-производството на Rolls-Royce и занапред ще държи компанията настрани от множеството предизвикателства, с които в момента се бори масовата европейска автомобилна индустрия. 

Все пак и секторът на автомобилния лукс трябва да се справя с намалялото търсене на супер-коли на огромния китайски пазар, както и с растящата конкуренция, която през декември накара и Jaguar (част от Jaguar Land Rover) да обяви преструкстурирането си като изцяло електрическа марка за висок клас електромобили. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: