Ще се възроди ли Jaguar като марка електромобили

Ще се възроди ли Jaguar като марка електромобили Снимка: carscoops.com

Производителят на луксозни автомобили пусна рекламен клип на новия си електрически концептуален автомобил

Видеорекламата предизвика смесени реакции в социалните медии - някои приветстваха дизайна на Jaguar Type 00, докато други му се подиграваха. Много критици се усъмниха, че зад промоционалния видеоклип няма действителен прототип – други пък похвалиха компанията за нейния новаторски смел подход. 

Jaguar е в процес на най-голямата промяна в историята си, превръщайки се в марка само за електромобили и дори промени логото си. От компанията смятат, че новото направление на прочутата луксозна марка привлича вниманието и предизвива емоции – и обещават, че това ще продължи и занапред. 

Реакциите към първия Jaguar електромобил са полярни – от „Дано не е истина” – до „Вълнуващо, абсолютно зашеметяващо”. Към критиците компанията се обърна лаконично и в обичайния си стил като производител на коли лукс категория: "Jaguar няма желание да бъде обичан от всички". 

През ноември компанията призова хората да се доверят на стратегията ѝ за ребрандиране, както са се доверявали на повече от 100 годишната ѝ традиция. Анализатори на автомобилната индустрия обаче са скептични. Според тях Jaguar „жертва миналото си”, надявайки се на по-добро бъдеще. Според мнозина, ходът „няма да проработи”.

Фирмата обяви прехода си към електрически превозни средства през 2021 г., но запази отворени и трите си британски завода. Така или иначе, Jaguar е най-слабото звено в групата JLR, собственост на Tata Motors от почти десетилетие. Същевременно, най-високите печалби на корпорацията от 2015 г. насам се дължат на Range Rover и Defender. Така че, традицията на Jaguar заслужава доверие, но дали е гаранция и за бъдещето ѝ?

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: