3 вида маркетинг в социалните медии, които не бива да пренебрегвате

3 вида маркетинг в социалните медии, които не бива да пренебрегвате Снимка: https://pixabay.com/

Инфлуенсъри, платени публикации и най-мощните начини за изграждане на клиентска база, без да напускате бюрото си.

Представяме ви откъс от „Крайно ръководство за маркетинг в социалните медии“ от Ерик Бутов.

Маркетингът в социалните медии е много повече от харесвания и споделяния. Днешният пейзаж на социалните медии се простира далеч отвъд публикуването на мисъл или забавна картинка с надеждата, че ще се популяризира сред вашата аудитория. Тези три вида маркетинг в социалните медии трябва да бъдат на дневен ред при вас, ако искате да останете актуални и конкурентни.

Инфлуенс маркетинг

Инфлуенс маркетингът включва използването на други експерти във вашата индустрия, които вече имат значителна аудитория и са спечелили нейното уважение и доверие. Независимо в коя индустрия се развивате, вероятно има други хора във вашата област, които притежават по-утвърдена репутация и аудитория. Може би те имат повече последователи и се радват на по-голяма медийна популярност. Това са хора, от които можете да се поучите и би било особено ценно да имате връзка с тях.

Разбира се, очевидната полза за вас е, че когато някой от тези хора споделя нещо, което сте адресирали до  своите последователи, достигате до значително по-широка аудитория. Не можете да очаквате, че даден инфлуенсър ще сподели последната ви публикация, освен ако вече нямате установена връзка.

Социалните медии могат да бъдат чудесно място за реклама, особено Twitter и Instagram, където можете да следвате всеки, когото искате. Просто намерете влиятелните хора във вашата ниша, следвайте ги и започнете да се ангажирате с тях по естествен начин. Сещате се - като нормално човешко същество, а не като столкър.

Отговоряйте или коментирайте публикации, които ви интересуват, и споделяйте публикации, които според вас биха заинтригували вашата аудитория. Ако инфлуенсърът води блогове, станете активен читател и бъдете активни в неговия блог с проницателни коментари и въпроси. Това със сигурност ще ви направи по-популярни.

Тъмните социални медии

Една област, която не може да се измери, но трябва да имате предвид, е тази на тъмните социални медии. Това се отнася до всички начини, по които хората могат да споделят съдържанието ви с други хора без ваше знание. Примерите включват имейли, текстови съобщения и др. Във всеки от тези случаи някой решава да сподели съдържанието ви с един или повече потребители, но го направи по начин, който не може да бъде точно измерен или отчетен.

Платени социални медии

И накрая добре трябва да обмислите включването на платени публикации във вашата маркетингова стратегия. Всяка социална платформа вече предлага възможността да популяризира публикации, позволявайки им да се виждат от много повече хора, отколкото съществуващата база от последователи. Но внимавайте. Лесно е да натрупате разходи, без да получите реална възвръщаемост на инвестициите. Уверете се, че използвате най-добрата платформа за вашия бизнес, че сте се насочили към правилната аудитория и изпращате целевия трафик към възможно най-доброто съдържание.


 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: