ЮНЕСКО се включва в борбата с дезинформацията
- Актуално
- Текст:
Анкета на ЮНЕСКО, проведена от университета Боулинг Грийн в САЩ се допита до 500 инфлуенсъри от 45 държави, с молбата да посочат своите мотиви, умения, практики и предизвикателства.
Резултатите: 62% от инфлуенсърите игнорират официални източници като правителствени документи и сайтове и публикуват информация на базата на своя личен опит. За 42% критерий за достоверност е броят на харесванията, който постовете им получават. На новинарските медии се позовават 37% от анкетираните, докато 20% разчитат на „доверени” приятели.
Все пак, 73% от инфлуенсърите разбират, че се превръщат в източник на дезинформация и посочват, че тъй като не са професионално подготвени и нямат критерии за оценка на достоверността, биха искали да преминат обучение за проверка на фактите, които публикуват.
Оценявайки важното им място в информационната екосистема, генералният директор на ЮНЕСКО Одри Азуле признава, че инфлуенсърите в социалните медии ангажират милиони хора със своите културни, социални или политически изявления, така че обучението им е наложително.
За целта ЮНЕСКО обяви едномесечна безплатна онлайн програма за обучение на създатели на съдържание, които се интересуват от борбата с дезинформацията. Курсът е разработен от експерти по медийна и информационна грамотност. Целта му е да предостави на инфлуенсърите основни познания за „глобалните стандарти за правата на човека по отношение на свободата на изразяване и информацията“.
Обучението ще обхване начините за извличане на информация от повече източници, ще посочи инструменти за проверка на качеството на тази информация и ще популяризира стъпките за докладване на дезинформация и реч на омразата. В първите дни след обявяването на програмата, за курса са се регистрирали повече от 9 000 души. Повече информация за програмата може да се намери на сайта на на ЮНЕСКО https://www.unesco.org.
Още по темата във
facebook