Що е то инфлуенсър маркетинг и носи ли добри пари

Що е то инфлуенсър маркетинг и носи ли добри пари Снимка: glewee.com

Ако погледнем приходите на най-добре платените влиятелни лица в Instagram през 2024 г., може да се ококорим

С 1.4 милиарда активни потребители, Instagram е предпочитано „работно място” за инфлуенсъри и знаменитости. В партньорство с различни марки, те създават брандирани публикации,за да насърчат продажбата на нови продукти, да популяризират марката и да привлекат нови последователи на сайта ѝ - дейност, по-известна като инфлуенсър маркетинг.

Почти всяка голяма и изгряваща марка работи с инфлуенсъри. Компаниите с по-малки бюджети обикновено ползват инфлуенсъри от микро до среден калибър, т.е., с 25 000 до половин милион последователи. По-големите корпорации избират мега-влиятелни фигури с милиони последователи, за да осигурят най-мащабна популярност на своя продукт или услуга.

Списъкът по-долу очертава най-добре платените инфлуенсъри в Instagram и приходите им от ЕДНА публикация в платформата, включваща дадена марка.

Първи е Кристиано Роналдо (@cristiano) с 632 милиона последователи, което му носи $3 234 000 на публикация. Втори е Лионел Меси (@leomessi) – 500 милиона последователи, $2 597 000 на публикация. На трета позиция Селена Гомез (@selenagomez) е следвана от 429 милиона последователи, чиито кликове и носят $2 558 000 на публикация

В групата с 300 до 400 милиона последователи води Кайли Дженър (@ kyliejenner), с 400 милиона последователи и $2 386 000 на публикация. Дуейн Джонсън „Скалата” (@therock) е следван от 397 милиона, което му осигурява $2 326 000 на публикация. Много близо е Ариана Гранде (@arianagrande) с 380 милиона последователи и $2 264 000 на публикация. 

Ким Кардашиян (@kimkardashian) има повече последователи - 394 милиона, но печели на публикация „едва” $2 176 000. С 320 милиона последователи Бионсе (@beyonce) си докарва $1 899 000 на публикация. Клое Кардашиян (@khloekardashian) отстъпва с 310 милиона последователи и $1 866 000 на публикация

В „по-ниската” категория (от 200 до 300 милиона последователи) първи е Джъстин Бийбър (@justinbieber) – 293 милиона последователи и $1 763 000 на публикации. С повече последователи (294 милиона) Кендъл Дженър (@kendalljenner) обаче печели по-малко - $1 758 000 на публикация. Тейлър Суифт (@taylorswift) прибавя в сметката си $1 611 000 на публикация, осигурена от нейните 282 милиона последователи. Индийският състезател по крикет Вират Кохли (@virat.kohli) е следван от 266 милиона последователи и печели $1 384 000 на пост.  Приходите на Дженифър Лопес (@jlo) са $1 497 000 на публикация, последователите ѝ – 253 милиона. 

„На опашката” в А-листата са Ники Минаж (@nickiminaj) - 229 милиона последователи, $1 344 000 на публикация, Кортни Кардашиян (@kourtneykardashian) – 224 милиона последователи, $1 343 000 на публикация. Футболистът Неймар да Силва Сантос Жуниор (@neymarjr) има 219 милиона последователи, които му осигуряват $1 141000 на публикация.  Майли Сайръс (@mileycyrus) е привлякла 217 милиона последователи, с $1 276 000 на публикация и Кейти Пери (@katyperry) – 207 милиона последователи, $1 220 000 на публикация.

Бихте казали, „пари при пари отиват”, но не забравяйте, че къде от любопитство, къде от скука, следим профилите на знаменитостите и при всеки наш клик в касичките им звънва поредния долар…

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: