Как да ни вземат на сериозно като млад предприемач
- Имидж
- Източник: https://www.entrepreneur.com/
- Автор:
Въпреки че често са обект на възхищение от страна на връстниците си, тези млади предприемачи са поставени пред предизвикателства при работата си с инвеститори и дори клиенти, които са несигурни в това дали да дадат парите си на 20-годишен младеж с малко опит.
Не позволявайте на младостта да попречи на вашия успех. В този материал ще разгледаме съветите, които двама млади предприемачи споделят и това как да бъдем вземани на сериозно като млади бизнесмени.
Фокусирайте се върху репутацията си.
Антъни-Джеймс Грийн, основател и собственик на Green Test Prep, онлайн програма за подготовка за тестовете SAT и ACT, започва като преподавател по SAT, за да спечели допълнително пари в колежа. Той раздава флаери, рекламиращи неговите услуги за обучение, и получава поне 40 обаждания, преди да се сдобие с първите си клиенти. „Когато разбраха колко съм млад, колко неопитен бях, те наистина не искаха да се регистрират“, казва Грийн.
Вместо да се обезсърчи, обаче, Грийн намира няколко клиенти и се съсредоточава върху резултатите, които иска да постигне с тези студенти. Проблемите с доверието изчезват, когато тези ученици започват да постигат резултати и да разпространяват новината сред приятелите си. „Ако можете да направите нещо хубаво за хората, те наистина няма да се интересуват колко сте млад“, казва той.
Фокусирайте се върху клиента.
Тайната на успеха на Грийн се дължи на това, че съумява да се съсредоточи върху нуждите на своите клиенти, намалявайки собствената си неопитност. „Винаги, когато говорех за себе си, клиентът се отегчаваше, защото нямах много какво да кажа. Бях 18-годишно хлапе в колежа без особен опит. Но когато ги попитах в какво е добра дъщеря ви, с какво има проблеми, клиентът се отваряше“, казва Грийн. Отклонете разговора за продажби от вас самия и вместо това се съсредоточете върху задаването на въпроси към клиентите относно техните нужди и им разкажете за стратегията, с която възнамерявате да разрешите проблемите им, защото това е начинът да заобиколите липсата си на опит.
Действайте отвъд възрастта си.
Мади и Алекс Хасулак, основатели на Love Grown Foods, успяват да се преборят с преднамереността от страна на клиентите си спрямо възрастта, на която са (съответно 21 и 22 по време на основаването), като започват да се обличат в бизнес облекло и да проявяват зрялост по време на срещите си. Това им помага да изглеждат не само по-зрели спрямо малкото си години, но и по-способни. „Първите впечатления са наистина важни; особено когато сте млад предприемач без опит“, казва Мади Хасулак.
Заобиколете се с успешни хора.
Един от начините да израснете по-бързо като предприемач е, като се обградите с по-възрастни хора, които вече са постигнали успех. Мади и Алекс Хасулак си създават борд от съветници, сред които са и някои уважавани имена в бранша. „Те ни насочваха, особено когато започнахме да набираме капитал, а също така ни предоставиха невероятни съвети, принос и перспектива за предизвикателствата, пред които сме изправени като развиващ се бранд“, казва Мади Хасулак.
Възползвайте се от възрастта си.
Въпреки че някои млади предприемачи могат да се сблъскват с откровено неуважение поради възрастта си и може да се изкушат да излъжат за това на колко години са в действителност, за да изглеждат по-компетентни, но в някои случаи младостта им може да им бъде в полза. За Мади и Алекс Хасулак, например, младостта им позволява да блеснат, когато трябва да определят кои от нещата в тяхната индустрия са отживелица, и да покажат своята страст чрез свежите промени, които успяват да внесат.
За Грийн възрастта му също се оказа предимство, тъй като му позволи да се свърже с целевата си аудитория - ученици в гимназията. „Хората харесваха това, че съм млад, бях страстен и ентусиазиран“, споделя той, доказвайки, че не е нужно да криете младостта си, за да успеете.
Още по темата във
facebook