В София заработи иновативна обществена платформа „Питай обществото“

В София заработи иновативна обществена платформа „Питай обществото“

Целта ѝ е да свързва гражданите и администрацията на Столична община по лесен и бърз начин

Организация „ПРО“, с подкрепата на Столична община представи проект за иновативна обществена платформа „Питай обществото“, която цели да свързва гражданите и администрацията на Столична община по лесен и бърз начин. Чрез нея живеещите в София ще се превърнат в активен участник във вземането на решенията за бъдещето на столицата ни.

Представянето премина при висок интерес пред представители на Столичната община, Столичния общински съвет, Европейската комисия, неправителствени организации и граждани. Прeзентирана бе цялостната платформа https://obshtestvoto.org/, в която е позиционирана информация за дейностите по проекта, неговите цели и бъдещи планове за развитие. Проектът е в своята финалната фаза.

Платформата е достъпна до всички граждани и е онлайн базирана. В рамките на платформата е позициониран и идейният проект за апликацията, която цели да даде възможност за допитване до гражданите. Избрани са най-добрите технологии за целта, както и ще се подсигури устойчивостта на проекта с 24 месеца поддръжка за платформата.

Идейният проект е създаден под формата на интерактивен прототип с предварително зададен сценарий, който може да бъде тестват от гражданите и чрез него да бъде събрана обратна връзка за бъдещето развитие на апликацията с изкуствен интелект.

Проектът „Питай обществото“ е вдъхновен от вярата ни в това, че когато гражданите са добре информирани и участват активно в процесите по запазване на зелени площи, по инфраструктурни проекти, когато имат информация от платформата, когато си дават мнението ще са много по-грижовни за градската среда и ще използват алтернативни подходи в начина си на живот, за да опазят въздуха и природата по-чиста.

На база на пилотното проучване сред 120 жители на София са събрани интересни резултати за нагласите на столичани към управлението на града, очакванията им, проблемите, които изтъкнаха и позитивите, които виждат, живеейки в най-големия град в България. Участниците по-скоро одобряват развитието на столицата. Има умерена неудовлетвореност, но надделява позитивната оценка, с някои препоръки от анкетираните жители.

Повече от половината анкетирани са заявили, че биха участвали в граждански допитвания чрез дигитална платформа, която да ползват чрез телефона си, но 40 % от анкетираните ще ползват платформата дългосрочно, само ако видят, че се взема под внимание тяхното мнение оставено в платформата и че то рефлектира върху реализацията на проекти. Само 10% не желаят да ползват подобна платформа.

Нагласата към дигитална платформа е определено позитивна, гражданите на София искат да участват активно във вземането на решения за столицата ни, а районни кметове приветстваха идеята да си поделят отговорността за управлението на районите си с гражданите. Очакват взаимодействието с институциите да става все по-дигитално и достъпно. Отчита се позитивно отношение към усилията на управляващите на София да подобрят средата на града. Най-голямо удовлетворение гражданите изпитват от метрото и въобще от целия градски транспорт. Макар и презастроена, все още оценяват София като зелен град, с големи междублокови пространства, градинки и паркове.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: