Електрически хибрид от бензинова кола?

Електрически хибрид от бензинова кола? Снимка: Euronews

Френски стартъп може да го направи за един ден

На автомобилното изложение в Париж миналата седмица Solution F, дъщерна автомобилна компания на Green Corp Konnection (GCK), показаха проекта си за преоборудване. Комплектът Twin-E позволява на „подновените” коли да се движат с до 50 км/ч в „пълен електрически режим“, а при превишаване на тази скорост, колата превключва на хибридна мощност.

За целта компанията инсталира 48V електрически двигател и планетарна скоростна кутия. Следващата стъпка е монтиране на акумулаторна батерия на дъното на багажника. Накрая до оригиналния двигател с вътрешно горене се монтира малък електромотор, който ползва енергия от батерията, когато автомобилът е в режим „Електричество”. 

Комплектът Twin-E все още не се предлага на пазара, но това трябва да стане до средата на 2025 г., на цена около € 8500 - или почти наполовина, ако френското правителство субсидира инициативата. За сравнение, средната цена на електрическо превозно средство в Европа е почти € 46 000.

Франция легализира електрическото преоборудване на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2020 г. и с това стартира надпреварата сред европейските автомобилопроизводители кой първи ще излезе с решение на пазара. 

Renault Group вече обяви, че в партньорство с Tolv - френският експерт по авто-преоборудване, ще преобразува над хиляда Renault Master през 2024 и 2025 г. Друга стартираща компания в Париж - Rev Mobilities е избрала да преоборудва ретро автомобили като Fiat 500 от 1957 г.

Много автомобилни експерти обаче смятат, че тази икономически изгодна и екологична модернизация е по-скоро „нишово” решение за постигане на климатичните цели на ЕС. Специалистите признават, че модернизацията на бензиновите коли е добро техническо постижение, но икономическият му модел все още не е готов и поне засега е преоборудването е по-скъпо от цената на един среден 20-годишен автомобил.

Пилотното решение на Solution F, представено на изложението в Париж съчетава Twin-E с двигател Renault 1.5. Комплектът „пасва” и на автомобили Stellantis, т.е,. на всичко, произведено от Peugeot или Citroen от 2006 г. насам.

Стартъпът вече търси възможности да приложи Twin-E на не-френски автомобилни марки и планира да потърси пазар в Африка, Азия и конкретно в Индия. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: