Какво забелязва барманът

Какво забелязва барманът

Най-малките неща разкриват много за вас

Барманите са комбинация от миксолог, сервитьор, медицинска сестра, портиер и терапевт, така че техните умения за наблюдение на хора са първокласни. „Колкото по-дълго работите тази работа, толкова по-добре разбирате хората – и толкова по-важно осъзнавате, че е това “, казва Леа Майнър, барман в изискан ресторант в Боулдър, Колорадо. „Разбирането на клиента не само ни помага да ви обслужваме по-добре, но също така е забавно да опознаваме хората. И това е донякъде законово изискване, защото трябва да внимаваме да не обслужваме прекалено някой, който вече е пил твърде много, което означава, че определено обръщаме внимание на това как ходите, говорите и се държите.

Помолихме Майнър и други бармани да споделят какво първо забелязват у клиентите си – и защо тези наблюдения са важни. Ето какво виждат първо:

Как влизате

„Едно от първите неща, които проверявам, е колко е пил някой, когато влезе“, казва Майнър. „Ако сте разрошен, бъркате думите или ходите по странен начин, вероятно ще ви предложа вода или безалкохолна напитка.“ От друга страна, ако влезете уверено (и изглеждате координирани), тогава барманът ще се чувства комфортно да ви обслужва.

Но те забелязват не само вашето състояние на опиянение. Начинът, по който влизате в бар и цялостният език на тялото ви могат да покажат дали се чувствате удобно там и знаете какво искате, или дали може да имате нужда от предложение за питие или други насоки. „Ако някой влезе и изглежда объркан, ще се приближа ще попитам как мога да помогна“, казва Майнър, „но обикновено чакам хората да дойдат при мен, когато са готови.“ 

 

С кого пристигате (или не)

Идването сам или на среща, или пък с голяма група дава на бармана важна информация за вас, казва Антонио Ернандес, барман в питейно заведение в Манхатън. Например, някой на среща вероятно ще поръча, за да впечатли другия, може би купувайки по-скъпо или по-луксозно питие. Докато голяма група от, да речем, млади мъже вероятно просто искат да купонясват и ще си поръчат шотове. „Обичам да съм подготвен с някои предложения, така че винаги обръщам внимание с кого са“, казва той.

„Най-трудно е, когато видиш някой, който очевидно е там за среща, а другият не се появява“, добавя той. „Понякога им давам по питие от заведението, за да се опитам да ги развеселя малко.“

 

Дали поръчвате напитка, която не отговаря на стила на бара

Преценяват ли барманите хората според това каква напитка си поръчват? Това често е най-големият въпрос, който клиентите си задават. И отговорът е … „Абсолютно го правим. Ние сме хора“, казва Майнър. „Работя в бар от много висок клас, известен със своите персонализирани коктейли, а някой влиза и просто си поръчва бира? Защо да се притеснявам?“

От другата страна на спектъра, Мери Джо, барманка в спортен бар в Минеаполис, казва, че едно от любимите й нещастия е, когато клиент влезе и поръча Блъди Мери в 10:00 вечерта в петък. „Имаме 20 наливни бири и тълпа от три души на бара, а ти искаш да нарежа целина?“, казва тя. „Това ме кара да мисля, че човекът е попаднал на грешното място или не може да разчете помещението.“

Но, успокоява Майнър, въпреки че може да имат мнение относно избора ви на напитка и какво разкрива за вас, те никога няма да го кажат на глас и ще направят всичко възможно, за да изпълнят всяка поръчка, която направите. „В края на деня искаме да се чувствате щастливи и удобно“, казва тя, „и ако имате нужда от бира, с радост ще ви я донеса.“

 

Когато поръчате своеобразно питие 

„Някой наскоро поръча Vieux Carré – напитка, която рядко се поръчва, но обичам да правя“, казва Майнер. „Това ме накара да мисля, че човекът е добре запознат с коктейлите и може би самият той е бил барман. Имахме страхотен разговор и научих много.”

Всичко обаче се свежда до това как ще поискате такова питие. „Хората, които искат да опитат нещо ново и да подходят към него по този начин, са забавни клиенти и аз обичам да работя с тях“, казва тя. „Но с тези, които се държат снобски или като че ли знаят всичко и ми казват какво да правя, много трудно се работи.“

Ето я разликата между това да кажеш: „О, здравей, знаеш ли как да направиш питието Х? Бих искал едно“ и „Какво, не знаеш как да направиш Х?! Как не, защо?“. Ако се притеснявате, че сте направили грешка, няма страшно – стига да се извините подобаващо.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: