Британска батерия за електромобил се зарежда за по-малко от пет минути

Британска батерия за електромобил се зарежда за по-малко от пет минути Снимка: autodaily.com

В първата си демонстрация акумулиращото устройство на британския стартъп Nyobolt успешно се зареди от 10% до 80% за четири минути и 37 секунди

С този заряд специално изработеният концептуален спортен автомобил измина почти 200 км на тестова писта в Бедфорд, съобщава ВВС. Според експерти, това е голяма крачка напред в усилията на цялата индустрия да осигури по-бързо зареждане на електрическите превозни средства (EV).

За сравнение, автомобилната батерия на Tesla може да се зареди на съответната зарядна станция до 80% за 15 - 20 минути, с който заряд електромобилите на Tesla могат да изминат над 300 км.

Основателите на Nyobolt са доволни от резултатите, но признават, че редицата предизвикателства пред тестовете са им „скъсали нервите”, в т. ч. горещата вълна в Обединеното кралство, повреда в охладителната система на концептуалния автомобил и втора повреда в зарядната станция на пистата, която не е производство на Nyobolt. 

Според стартиращата компания, тези спънки са попречили да демонстрират лабораторните резултати на батерията си – зареждане от 0% до 100% за 6 минути. От Nyobolt казват, че планират производство на своя марка електромобили, в партньорство с утвърдени автомобилопроизводители. 

Друго постижение на Nyobolt е трайността на батерията им, която се пълни до 80% след 4 000 цикъла на зареждане – далеч над изявлението на Apple, че батерията на iPhone 15 ще постига 80% функционалност след 1000 цикъла.

В глобалната надпревара за разработване на по-мощни, по-леки и по-издръжливи батерии с по-бързо зареждане, миналата година от Toyota обявиха, че работят по иновационна батерия, която се зарежда за десет минути, осигурявайки 1200 км пробег. Зарядно устройство на американския стартъп Gravity предоставя 320 км пробег след зареждане под 13 минути. 

Според експерти, продължителността на пробега е ключов фактор за мащабното навлизане на електромобилите, но истинската баиера пред навлизането на електромобилите не е батерията, а поддържащата инфраструктура. В тази връзка специалистите призовават за спешно изграждане на широка мрежа от универсални зарядни станции. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: