Европа ще увеличи почти пет пъти митата върху китайските електрически автомобили
- Важно от "Икономика"
- Текст:
До пролетта на тази година Европейската комисия стигна до заключението, че митата върху вноса на електрически превозни средства от Китай трябва да бъдат увеличени от сегашните 10%. Сега стана известно, че от 4 юли те могат временно да бъдат увеличени до 48%.
Както обяснява Financial Times, същите тези 48% биха били възможно най-неблагоприятната ставка, но докато постоянните мита не бъдат одобрени в началото на ноември, редица китайски автомобилни производители ще могат да се насладят на по-леки мита при внос на своите продукти в Европа. По-специално, производителите, които са сътрудничили на разследването на Европейската комисия, ще получат ограничение на митата в диапазона от 17 до 20% върху съществуващите 10%, което е задължително за всички. Очаква се сред „късметлиите“ да бъдат BYD и Geely, както и Tesla, която сглобява половината от електромобилите си, доставяни на световния пазар в Шанхай.
Китайските компании получиха възможност да обсъдят мерки за намаляване на индивидуалните тарифни ставки до 4 юли, но ако преговорите са неуспешни, новите митнически ставки за китайски електрически превозни средства ще започнат да се прилагат от 4 юли до 2 ноември. Дотогава разследването на Европейската комисия ще приключи напълно и могат да бъдат одобрени постоянни такси за период от пет години.
Тази инициатива вече има противници в Европейския съюз, а именно Германия, Швеция и Унгария. Германските автомобилни производители доста активно произвеждат своите автомобили в Китай и затова германските власти се страхуват от ответните мерки на китайските власти за увеличаване на митата в Европа.
Други страни от блока също имат свои собствени причини да не подкрепят такова рязко увеличение на митата и се страхуват от отмъщение от китайците.
За да отменят увеличението на митата, противниците на подобни мерки трябва да убедят властите на поне 11 други страни. Ако Чехия, Италия и Словакия ценят търговските си връзки с Китай в тази ситуация, то Франция и Испания са горещи поддръжници на въвеждането на защитни мита върху китайските електрически автомобили.
Гласуването на окончателните условия на тарифната политика за вноса на китайски електрически превозни средства в Европа ще трябва да приключи до 2 ноември.
Източник: Financial Times
Още по темата във
facebook