Европа ще увеличи почти пет пъти митата върху китайските електрически автомобили

Европа ще увеличи почти пет пъти митата върху китайските електрически автомобили

От миналата есен Европейската комисия разследва китайската автомобилна индустрия, за която се подозира, че използва държавни субсидии, за да намали цената на своите електрически превозни средства

До пролетта на тази година Европейската комисия стигна до заключението, че митата върху вноса на електрически превозни средства от Китай трябва да бъдат увеличени от сегашните 10%. Сега стана известно, че от 4 юли те могат временно да бъдат увеличени до 48%.


Както обяснява Financial Times, същите тези 48% биха били възможно най-неблагоприятната ставка, но докато постоянните мита не бъдат одобрени в началото на ноември, редица китайски автомобилни производители ще могат да се насладят на по-леки мита при внос на своите продукти в Европа. По-специално, производителите, които са сътрудничили на разследването на Европейската комисия, ще получат ограничение на митата в диапазона от 17 до 20% върху съществуващите 10%, което е задължително за всички. Очаква се сред „късметлиите“ да бъдат BYD и Geely, както и Tesla, която сглобява половината от електромобилите си, доставяни на световния пазар в Шанхай.

Китайските компании получиха възможност да обсъдят мерки за намаляване на индивидуалните тарифни ставки до 4 юли, но ако преговорите са неуспешни, новите митнически ставки за китайски електрически превозни средства ще започнат да се прилагат от 4 юли до 2 ноември. Дотогава разследването на Европейската комисия ще приключи напълно и могат да бъдат одобрени постоянни такси за период от пет години.

Тази инициатива вече има противници в Европейския съюз, а именно Германия, Швеция и Унгария. Германските автомобилни производители доста активно произвеждат своите автомобили в Китай и затова германските власти се страхуват от ответните мерки на китайските власти за увеличаване на митата в Европа. 
Други страни от блока също имат свои собствени причини да не подкрепят такова рязко увеличение на митата и се страхуват от отмъщение от китайците.

За да отменят увеличението на митата, противниците на подобни мерки трябва да убедят властите на поне 11 други страни. Ако Чехия, Италия и Словакия ценят търговските си връзки с Китай в тази ситуация, то Франция и Испания са горещи поддръжници на въвеждането на защитни мита върху китайските електрически автомобили.

Гласуването на окончателните условия на тарифната политика за вноса на китайски електрически превозни средства в Европа ще трябва да приключи до 2 ноември.

Източник: Financial Times

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: