Ползите от ИИ са функция от отговорността на бизнеса и уменията на потребителите
- Изкуствен интелект
- Текст:
Намираме се на етап, в който градим репутацията на изкуствения интелект (ИИ). Затова бизнесът трябва да осъзнае необходимостта от това да подходи отговорно, добросъвестно и честно, когато използва тази технология в своята дейност. Потребителите пък е нужно да бъдат информирани и критични, когато взаимодействат с нея.
Коментарът е на Габриела Руменова, основател на онлайн платформата "Ние, потребителите". Повод за него са продължаващият ръст на онлайн купувачите в България и данните от представително проучване, което показва, че около 3,3 млн. души у нас са пазарували през интернет през последните 6 месеца.
В студиото на Bloomberg TV Bulgaria експертът постави акцент върху задължението на електронните търговци по действащото потребителско законодателство да осигурят бърза и ефективна комуникация със своите клиенти. Тя подчерта, че и при използвонето на ИИ от типа на чат богове за взаимодействие с клиентите, вместо традиционните методи и реални служители, това задължение следва да бъде изпълнено. "Тези търговци трябва да могат да гарантират, че при включването на AI хората ще получат необходимата им помощ от тази технология и че това ще се случва бързо.", посочи Руменова.
"Използването на ИИ от бизнеса може да подобри потребителското преживяване и да улесни избора. Например, като помогне на потребителя да види как би изглеждал с това, което планира да си купи. Или как би работил даден уред. По този начин може да се сведе почти до нула разликата между това да си купиш нещо от физически обект и да го тестваш там и да си го поръчаш онлайн.", посочи експертът.
В студиото на "Бизнес старт" Руменова припомни, че Европейският парламент вече гласува законопроект за изкуствения интелект и предстои той да бъде гласуван и от Съвета на ЕС. "Това ще бъде едно общо европейско законодателство и основната му цел е да бъдат защитени правата на потребителите, но и да се даде възможност тази технология да се развива по правилния начин, за да можем всички страни да извлечем ползите от нея", завърши този акцент тя.
„Потребителите, които пращат с карти своите онлайн покупки, трябва да внимават да не попаднат на т. нар. сайтове-двойници“, каза още Габриела Руменова във връзка с информацията за над 800 000 измамени в Европа и САЩ от фалшиви сайтове. Тя препоръча преди да въведат данни за банковата си карта, да се уверят, че се намират на официалния сайт на компанията, като прегледат адреса, съдържанието и интфейса на страницата, проверят възможността за реална обратна връзка и прочетат отзиви от клиенти.
Още по темата във
facebook