Австралийските училища въвеждат обучение по дисциплина
- Актуално
- Текст:
Класацията показва глобалния проблем с училищната дисциплина поне в развитите страни. Британски граждани например споделят, че на улицата избягват „да се разминават” с по-голяма група ученици, особено гимназисти, а предпочитат да използват другия тротоар. Същевременно в световен мащаб се увеличават самоубийствата сред тийнейджърите в резултат на тормоз от страна на връстниците им в училище.
Специално в Австралия проблемът стигна до Сената, подсилен от множество оплаквания на преподаватели разказващи за ужасяващи случаи на малтретиране и агресия в училищата не само между самите ученици, но в много случаи и срещу преподаватели, включително изхвърляне на учителски катедри и опустошаване на коли на учителите.
Според Австралийската асоциация за изследване на образованието (AERO) ситуацията с училищната дисциплина е най-сериозната причина учителите масово да напускат професията. Има училища, които търсят до 15 учители, а все още работещите са на границата на изтощението.
Австалийските власти, AERO и родителски организации са единодушни, че дисциплината трябва да се върне в училищата.
„Те трябва да бъдат научени да слушат и да поемат отговорност. Просто няма никакво уважение в класната стая“, казва пред 7news.com.au един родител.
Друг посочва корена на проблема: „За да съм честен, мисля, че тряба да се започне от родителите – дори ако трябва да ги биете с пръчка. Децата са продукт на своите родители, баби и дядовци, така че дисциплината започва у дома”.
Засега мерките в Австралия предвиждат обучение по дисциплина в целия учебен курс – от началното училище, до гимназиите. Учениците ще бъдат обучавани да пазят тишина, да вървят в ред и да не разместват подредбата в класната стая, основно чиновете, които да са подредени така, че учениците да седят с лице към преподавателя.
Педагози подкрепят обучението по дисциплина, но предупреждават, че сами по себе си набелязаните мерки и идеализираното връщане към „старото училище” няма да решат проблема, особено в гимназиите. Поставят се въпроси като „Какво да правите, ако десетина ученика изобщо не влизат в клас, а други десет отказват да разговарят с учителя?”,
Учителските организации настояват за широк обществен диалог по темата „Как да възпитаме младите хора в съпричастие и съчувствие, как да ги научим преди да се съпротивляват на училищния ред, да се запитат – „защо да го правя, вероятно мога и да се въздържа”…
Заедно с това педагозите призовават за разработване и обществено обсъждане на наградна и наказателна система в училищата, която да отрази особеностите на времето – подценяваните морални ценности, презадоволеността, правата и задълженията на децата, неограничената глобална комуникация, неудържимото бълване на виртуални продукти, включващи насилие и все по-ширещата се агресия на всички нива – от семейството и улицата, до глобалните конфликти.
Още по темата във
facebook