Западните санкции срещу Русия – не за всички и не за всичко
- Актуално
- Текст:
Същевременно, редица чуждестранни компании си затварят очите, подпомагайки агресивната политика на Кремъл чрез внос през трети страни. Така руската военна промишленост се снабдява с микрочипове, както и със строителни материали, които се използват в окупираните територии.
Има обаче и западни компании, които директно продължават да работят с режима на Владимир Путин, водени от „жаждата за печалба”, заяви пред Le Parisien бивш главен изпълнителен директор на малката компания PGA - френско подразделение на американската група Astronics, чийто предмет на дейност са летателни, навигационни и комуникационни електронни системи, които се монтират в самолетите.
Според разследване на Le Parisien, PGA все още обслужва самолетите на руски VIP в т.ч. Дмитрий Медведев, Сергей Шойгу, Дмитрий Песков и дори Путин, плюс два самолета на руската Федерална служба по безопасност. Зо услугите си за последните две години PGA е спечелила от Русия межу € 4 и € 5 милиона, включително € 1 милион през 2023 г. за доставка на компоненти и дистанционна диагностика. За така предоставените услуги PGA се разплаща с Русия чрез Дубай.
Миналото лято във Франция бяха арестувани ръководители на компанията Ommic, доставяла секретни технологии за военната индустрия на Китай и Русия през сложна транспортна схема по маршрути през Литва, Индия и Турция.
В началото на април 2024 г. немското издание ARD Monitor започна разследване на производителите на строителни материали Knauf и WKB Systems, които оборудват фабрики за производство на бетонни блокове и доставят строителни материали например за възстановяването на окупирания и сринат със земята Мариупол.
По поръчка на руското военно министерство Knauf участва и в проект за изграждане на жилищна сграда. Междувременно компанията реши да напусне Русия и да прехвърли бизнеса на местно управление.
Действа обаче заобикаляне на санкциите и на държавно ниво. Така например канадските власти току-що позволиха на Airbus да използва руски титан в производството на самолети. В тази връзка Reuters припомняизявлението на Airbus от декември 2022 г., че компанията ще се откаже от руския титан, но явно отново ще го използва – ако въобще е спирала. Срокът на действие на новото разрешение не е посочен.
През март The Washington Post писа, че в последните две години западни компании са закупили руски титан за общо $ 715 милиона.
Още по темата във
facebook