Xiaomi се изправя срещу лидерите в производството на електромобили

Xiaomi се изправя срещу лидерите в производството на електромобили Снимка: mi.com

Китайският гигант за смартфони е готов да пусне първото си електрическо превозно средство (EV) и да започне да приема поръчки още от днес

От ръководството на Xiaomi тази седмица обявиха, че техният Speed Ultra 7 (SU7) ще струва под $ 69 200. Този ход ще изправи технологичния гигант срещу конкуренти като Tesla и BYD. 

Xiaomi навлиза на пазара на електрически автомобили след като ръстът на продажбите им се забави в световен мащаб, предизвиквайки ценова война. Компанията се надява, че клиентите ще харесат споделената операционна система на SU7 с нейните телефони, лаптопи и други устройства. Експерти сравняват Speed Ultra 7 с със спортните Taycan и Panamera на Porsche.

Xiaomi ще произвежда своя Speed Ultra 7 в поделение на държавния автомобилопроизводител BAIC Group в завода му в Пекин, чийто производствен капацитет е до 200 000 автомобила годишно.

В същото време, производството на електромобили от технологични фирми вече има негативния си прецедент, след като производителят на iPhone Apple миналия месец отмени плановете си да пусне свой EV. Независимо от това, Xiaomi смята през следващите 10 години да инвестира $ 10 милиарда в своя бизнес с превозни средства.

Междувременно, ценовата война на електромобилния пазар продължава. През последните месеци Tesla, която се ръководи от Илон Мъск, намали цената на колите си в Китай с хиляди долари. Същото направи и местния конкурент BYD, който надмина Tesla по продажби. 

Тази седмица BYD отчете рекордни годишни печалби, но каза, че към края на миналата година растежът се е забавил. Шанхайският производител на електрически автомобили Nio в сряда понижи прогнозата си за доставките през първото тримесечие, тъй като потребителите затягат разходите, докато икономическият растеж на Китай отслабва. Следващата седмица Tesla трябва да обяви мащаба на доставките си за първите три месеца на 2024 г.

В същото време правителствата по света се противопоставят на вноса на електромобили, произведени в чужбина. Европейският съюз вече разследва дали китайските държавни субсидии са помогнали на китайските производителите на електрически автомобили да подбиват цените и съответно продажбите на европейските модели.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: