Не бъдете безучастни: как да спасим малкия бизнес в Европа

Не бъдете безучастни: как да спасим малкия бизнес в Европа Снимка: https://pixabay.com/

От началото на пандемията е трудно за малкия бизнес в цяла Европа да се задържи на повърхността.

Месеците на изолация и продължителното социално дистанциране удариха най-уязвимите хора. За прекалено много предприемачи планът за безпроблемно развитие на техния бизнес като силен и проспериращ през тази година е застрашен.

Помислете за фризьор, който инвестира всичките си пари в новия си фризьорски салон в Рим няколко месеца преди Италия да бъде поставена под карантина. Надеждата му е била да започне да възстановява загубите до лятото на 2020 г. Но е принуден да затвори салона до юни. Мислите ли, че той все още има шанс да възстанови бизнеса си? И колко истории като тази са реалност днес?

Трябва да подкрепим малкия бизнес в Европа в борбата за оцеляване. Но за да знаем как можем да го направим, нека разгледаме трите ключови проблема, пред които е изправен в момента.

Клиентите.

За собствениците на малки бизнеси никога не е било лесно да намерят време за разработване на подходяща маркетингова стратегия или създаване на онлайн имидж. Заради пандемията много от фирмите бяха принудени да затворят, което просто спря клиентския поток. Таксиметрови шофьори, фризьори, кафенета, малки строителни фирми и много други не можеха да мигрират онлайн. Дори сега, с отмененото блокиране, страхът от контакт остава, а досегашните клиенти предпочитат да спазват дистанция.

Финансирането.

Но през цялото това време малките фирми нямат друг избор, освен да източат оскъдните си ресурси. Те трябва да плащат на служителите, които може би са били наети точно преди изолацията в очакване на летния сезон. Хората се разболяват и се налага да си вземат болничен отпуск. Доставчиците, които вече са доставили стоката, чакат плащанията, независимо дали се продава или не. Собствениците на малки фирми трябва да плащат наем за работните помещения, въпреки че фирмата им временно не работи. Дори ако бизнесът може да се движи онлайн, например много ресторанти започнаха да предлагат доставки, те все още трябва да инвестират в реализирането му.

Въпреки че не можеха да реализират продажби, натискът върху малките предприятия беше невероятен. Мнозина се опитаха да кандидатстват за държавни субсидии. Но за да кандидатствате за тях, трябва да знаете, че те са налични и че можете да попълните правилните документи по правилния начин. Според Икономическата прогноза на ЕС от пролетта на 2020 г. специалистите от малкия бизнес са склонни да получават по-малка подкрепа от държавата.

Как можете да помогнете на малкия бизнес в Европа.

По-просто е, отколкото си мислите. Всеки от нас притежава силата да направи промяна. Като начало можете да закупувате продукти и услуги от малките фирми във ашия район. Не забравяйте силата на препоръките! Помогнете на тези, които харесвате, като споделите информация за тях лично с познатите си и в социалните медии. Ако имате време, можете да предоставите и вашата помощ. Например можете да предложите да изградите тяхното онлайн присъствие, да търсите налични възможности за финансиране или нещо друго, което отговаря на вашите собствени умения.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: