Защо влиянието е по-важно от разпознаваемостта на бранда

Защо влиянието е по-важно от разпознаваемостта на бранда Снимка: https://pixabay.com/

Много предприемачи неправилно се фокусират върху разпознаваемостта на марката, но сама по себе си информираността за нея не е достатъчна, за да се генерират продажби.

Нека използваме като пример Toys „R" Us, които бяха на пазара около 70 години, преди в крайна сметка да сигнализират за фалит.
 

Докато компании като Walmart и Amazon може би са взели допълнителен пазарен дял със способността си да предлагат по-ниски цени, Toys „R" Us вероятно щяха да оцелелеят, ако се бяха възползвали по-добре от собственото си влияние. По времето, когато те подадоха сигнал за фалит, почти всяко от поколениета в САЩ имаше поне известна представа за марката.

През 2019 г. Националната федерация за търговия на дребно заяви: „Близо 9 от 10 родители казват, че децата им имат влияние върху поне на някакъв аспект от покупките, които правят.”

Това е нова тенденция в разходите. Бизнесът и предприемачите трябва да реагират на промените на пазара, но не импулсивно. Преди години голяма част от родителите също започнаха да се фокусират върху това да създават преживявания на децата си. Тази тенденция просто беше предпоставка за появата на нужда от компания като Toys „R“ Us, която да акцентира върху продукти, носещи преживяване.

Вместо да използват влиянието си и не само да запазят, но да разширят своята клиентска база, те не успяха да се наложат като лидер. Не правете същите грешки. Ето пет причини, поради които влиянието е по-важно от осведомеността за марката.

1. Разпознаваемостта на бранда не елиминира опасността от фалит.

Потребителите все още разчитат силно на препоръките за продукти и услуги, поради което маркетингът, ориентиран към влияние, все още работи толкова добре. Когато потребителите споделят своите желания и притеснения, позволете им да повлияят на вашата посока. Разпознаваемостта на марката не се реализира за една нощ или от един човек. Подходящото и етично въздействие върху потребителите може да даде незабавни резултати.

2. Дори отрицателният отзвук може да създаде възможности.

Ако направите грешка като компания или марка, признайте я. Направате искрено извинение, след което предприемете незабавни и коригиращи действия. Приложете стратегия за предотвратяването на подобен сценарий. Потребителите често са склонни да прощават грешки, когато една компания е готова да поеме отговорността за тях.

3. Влиянието се отразява пряко на поведението, докато с популярността на марката може да не е така.

Да предположим, че колега ви пита дали някога сте чували за хамбургери и пържени картофи. Вероятно мислите, че всеки е? Това са едни от любимите ви храни. Всъщност вие знаете откъде идват и къде да ги закупите, как да ги приготвите и всички начини, по които могат да бъдат сервирани. Това е познаване на марката. Страхотно! Но за обяд си взимате чипс от автомата и чаша кафе.

Ако същият колега каже: „Хей, нека да вземем хамбургери и пържени картофи“, най-вероятно ще се съгласите. Да знаеш за нещо и да го консумираш са две много различни неща.

4. Всеки има влияние върху някого.

Хората говорят и споделят истории. Независимо дали го правят лично или онлайн, вашият бизнес ще бъде споменаван по-често, отколкото си мислите. Всяко взаимодействие, което вашата марка има с друг човек, независимо дали той е клиент или не, е възможност за незабавно повлияване на техните мнения и действия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: