
Американска компания ще разработва лунна железница
- Авиация и космонавтика
- Текст:

DARPA обяви за сключването на договор с Northrop Grumman за разработване на концепция за лунна железница в рамките на 10-годишен проект за Лунна архитектура (LunA-10), съобщава New Atlas.
На пръв поглед идеята за пътуване с влак по Луната може да изглежда странна, но зад нея стои много логично обяснение. Изграждането на постоянна човешка база на Луната ще изисква инфраструктура, която да поддържа тази база, включително шахти за добив на воден лед, ядрени електроцентрали, фабрики и, разбира се, железопътни линии.
Въпреки че мнозина смятат Луната за малка, всъщност това е огромно пространство с повърхност, сравнима с площта на Африка. За да се осигури дори ограничено присъствие на Луната, е необходима транспортна система, свързваща различни бази и места на дейност.
Железопътните линии, независимо дали са на колела или с магнитно окачване, имат значителен смисъл. Те не само имат логистична стойност, но и помагат за решаването на един от основните проблеми на Луната праха. Лунният прах е изключително абразивен и корозивен. Пътуването с влак значително ще намали контакта между хората и праха, който се събира върху скафандрите и оборудването.
Новият договор обхваща основите на развитието на такава железопътна линия. Northrop Grumman получи задачата да определи интерфейсите и ресурсите, необходими за изграждането на лунната желязна мрежа, да разработи прототипи на концепцията и архитектурата и да въпросите на строителството и поддръжката.DARPA обяви сключването на договор с Northrop Grumman за разработване на концепция за лунна железница в рамките на 10-годишен проект за Лунна архитектура (LunA-10), съобщава New Atlas.
На пръв поглед идеята за пътуване с влак по Луната може да изглежда странна, но зад нея стои много логично обяснение. Изграждането на постоянна човешка база на Луната ще изисква инфраструктура, която да поддържа тази база, включително шахти за добив на воден лед, ядрени електроцентрали, фабрики и, разбира се, железопътни линии.
Въпреки че мнозина смятат Луната за малка, всъщност това е огромно пространство с повърхност, сравнима с площта на Африка. За да се осигури дори ограничено присъствие на Луната, е необходима транспортна система, свързваща различни бази и места на дейност.
Железопътните линии, независимо дали са на колела или с магнитно окачване, имат значителен смисъл. Те не само имат логистична стойност, но и помагат за решаването на един от основните проблеми на Луната праха. Лунният прах е изключително абразивен и корозивен. Пътуването с влак значително ще намали контакта между хората и праха, който се събира върху скафандрите и оборудването.
Новият договор обхваща основите на развитието на такава железопътна линия. Northrop Grumman получи задачата да определи интерфейсите и ресурсите, необходими за изграждането на лунната желязна мрежа, да разработи прототипи на концепцията и архитектурата и да въпросите на строителството и поддръжката.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Археолози откриха гробница на древноегипетски военачалник

Тръмп наложи първите си санкции срещу руски компании

Белият дом се унесе в мечти за Гренландия

Учени: възрастта на най-големия лунен кратер е 4,5 милиарда години

Агенцията на Мъск DOGE ще бъде ликвидирана през май

Русия поддържа в чужбина „сенчеста борса“ със специални валутни курсове

В маратонска реч сенатор демократ разгроми политиката на Тръмп

Китай пуска дроновете в бизнеса с таксита
