Акционери призовават Nestlé да намали нездравословните си продукти
- Компании
- Текст:
След констатацията, че една трета от печалбата на Nestlé идва от продажбата на нездравословни храни, миналата година компанията обяви нови здравни цели в стратегията си, планирайки до 2030 г. да увеличи с 50% продажбите на храни с по-висока хранителна стойност, припомня swissinfo.ch. Акционерите обаче отбелязват, че това не означава намаляване на продажбите на нездравословни продукти, чиято консумация днес се свързва с хронични състояния като сърдечносъдови заболявания и затлъстяване.
В тази посока най-големите инвеститори на Nestlé препоръчаха по-добър баланс в „здравословните” цели, чрез продажбата на повече продукти от специализираното портфолио на компанията като кафе и бебешки храни, за сметка на нездравословните продукти.
Някои от акционерите дори бяха крайни, посочвайки, че от гледна точка на общественото здраве Nestlé се движи „малко в сивата зона”, а ангажименът на компанията за здравословни производства е стигнал до „задънена улица”.
Говорител на Nestlé заяви, че компанията не е съгласна с констатациите. Производителят на KitKat посочва, че един от първите е разкрил хранителната стойност на продуктите от цялото си портфолио и десетилетия наред коригира рецептурите си, за да създава по-здравословни храни и напитки.
Nestlé използва широко маркировката за здравословни храни Health Star Rating (HSR), въведена от австралийското правителство, която помага на потребителите да направят информирания си избор. В годишния си доклад за 2023 г. компанията отчете 37% увеличение на здравословния си асортимент и подобрение на HSR-индекса си.
Според Nestlé, не е правилно да ограничи растежа си в „конкретни области”, да отслаби „ценни части” от производственото си портфолио и да създаде възможности за конкурентите, което практически би свело до нула ползите за общественото здраве.
Още по темата във
facebook