Най-мощното Porsche в историята: електрическият Taycan Turbo GT с мощност 1100 к.с.
- Иновативен транспорт
- Текст:
Става дума за модела Taycan Turbo GT, който се различава на външен вид от стандартната версия с наличието на масивно задно антикрило на капака на багажника, модифицирани въздухозаборници и предна броня, както и наличието на LED фарове. Новият продукт получи и много по-мощен двигател - това е най-мощното Porsche в историята.
Новият Taycan е оборудван с електрическо задвижване, което произвежда до 1092 к.с. (815 kW) мощност и 1340 Nm въртящ момент.
Taycan Turbo GT ускорява до 100 км/ч за 2,3 секунди и има максимална скорост от 290 км/ч. Новият автомобил ще се предлага и с пакет Weissach, при който ускорението до сто е намалено до 2,2 секунди, а максималната скорост е увеличена до 305 км/ч.
Taycan Turbo GT има пробег до 555 км (WLTP).
Друга важна промяна е новото задвижване на задните колела, общо за всички версии на обновения Taycan.
Но Turbo GT също така използва нов превключващ инвертор от силициев карбид, способен да доставя до 900V, докато инверторът в Taycan Turbo S доставя само 600V.
Двустепенната трансмисия също е подобрена, за да се справя по-добре с въртящия момент, произвеждан от мощния двигател. Много повече части на Porsche Taycan Turbo GT са изработени от въглеродни влакна, което го прави почти 75 кг по-лек от Taycan Turbo S.
Предсерийният прототип Taycan Turbo GT завърши Nürburgring Nordschleife за 7:05:55, което е с 20 секунди по-бързо от Tesla Model S Plaid и с 26 секунди по-бързо от Taycan Turbo S.
Освен това Taycan Turbo GT постави рекорд за пистата Лагуна Сека в Калифорния. С пилота Ларс Керн суперавтомобилът измина пистата от 3,6 км за 1:27:84, което е най-доброто представяне в историята за сериен автомобил.
Taycan Turbo GT се предлага в шест цвята, включително поръчкови Violet Sky Metallic и Light Blue Metallic.
Продажбите на електрическия автомобил Porsche Taycan Turbo GT ще започнат това лято. Желаещите да закупят суперавтомобил ще трябва да се бръкнат с поне $136 хиляди.
Източник: Ars Technica
Още по темата във
facebook