
Електромобилите от САЩ загубиха конкуренцията с моделите от Китай
- Автоиндустрия
- Текст:

Американските производители на автомобили имат затруднения с продажбата на електрически превозни средства, докато китайският пазар расте - автомобилите, произведени в Китай, не отстъпват по отношение на техническите характеристики и са по-достъпни, каза главният изпълнителен директор на Umicore Матиас Мидрайх пред Financial Times.
Белгийската компания произвежда части за батерии, също така си сътрудничи с Volkswagen, BMW и китайската Envision AESC.
„Това са просто добри коли и хората ги купуват“, каза той за китайските коли. В същото време американците „се борят да пуснат добри електрически превозни средства [на пазара]“ и се отказват от плановете за разширяване на производството поради ниското търсене, отбелязва Мидрайх.
Ръстът на китайския пазар спрямо американския се дължи и на други фактори: както отбелязват анализатори, анкетирани от FT, американските шофьори предпочитат по-големи автомобили, които изискват по-скъпи батерии, което забавя продажбите.
„Липсата на достъпни превозни средства е това, което задържа растежа на електрическите превозни средства в САЩ“, казва Сам Адам, анализатор в CRU Group. Освен това много шофьори в Съединените щати не искат да купуват автомобили, които не могат да изминат дълги разстояния с едно зареждане.
През октомври 2023 г. японската Toyota обяви, че е близо до усвояването на технологията за масово производство на твърдотелни батерии, благодарение на което пробегът на електрическите превозни средства ще достигне 1,2 хиляди км, а времето за зареждане ще бъде не повече от десет минути
Miedreich нарече използването на тези батерии "ключ към навлизането" на американския пазар. В същото време той вярва, че дори и с тях Ford и GM ще имат трудности при привличането на бъдещи клиенти, „защото пазарът вече е направил своя избор“.
Продажбите на електрически превозни средства в страната са нараснали с 36% до 7,7 милиона през 2023 г. спрямо 5,7 милиона през 2022 г., според Китайската асоциация за леки автомобили.
Общо 21,7 милиона нови коли са продадени в Китай миналата година, повече от една трета от които са електрически превозни средства. В САЩ продажбите на електрически превозни средства са нараснали с 58%, до 1,5 милиона, което е само 9,6% от общо продадените автомобили.
Китайският автомобилен производител BYD през четвъртото тримесечие на 2023 г. изпревари Tesla на Илон Мъск в глобалните продажби на електрически превозни средства - през последните три месеца BYD е продал 526,4 хиляди коли, а Tesla - 484,5 хиляди.
Поради намаляващото търсене в Съединените щати, Ford намали производството на електрическия пикап F-150 Lightning и уволни някои служители в завод за батерии в Мичиган.
General Motors и Tesla спряха плановете си за разширяване на производството на електрически превозни средства.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Американските учени загубиха 3 милиарда долара заради Тръмп

Правото на отказ от онлайн покупка е право на размисъл

СЗО предложи намаляване на годишния й бюджет с повече от 20 %

Нападателят, ранил пет души в Амстердам, се оказа с фалшиви документи от Донецка област

Голяма американска търговска верига опроверга митническата политика на Тръмп

САЩ настояват и партньорите им да прилагат политика на дискриминация

Изгубен ръкопис за крал Артур е прочетен за първи път от 700 години

Противници на Tesla обещаха да организират най-мащабния ден на протести по целия свят
