Tesla навлезе в труден период

Tesla навлезе в  труден период Снимка: https://pixabay.com/

Tesla загуби 76 милиарда долара пазарна капитализация при откриването на вчерашната търговия

 Причината за най-големия срив от 13% на акциите от септември 2020 г. е забавянето на продажбите на електрически автомобили и екзистенциалната заплаха от страна на китайските производители.

    Причината беше доклад, по време на който компанията предупреди, че ръстът на продажбите тази година може да бъде значително по-нисък от миналата година.

    Миналата година доставките на електрически автомобили на Tesla са се увеличили с 38% спрямо 2022 г., въпреки че преди това компанията възнамеряваше да поддържа ръст от 1,5 пъти в продължение на няколко години.

    Финансовите резултати за четвъртото тримесечие също разочароваха инвеститорите. Приходите се повишиха само с 3% до 25,2 милиарда долара, което надмина очакванията за второ поредно тримесечие. Оперативната рентабилност на компанията спадна почти наполовина през годината.

    Китайските конкуренти оказват натиск върху бизнеса на Tesla. Компанията вече е надмината от BYD в доставките на електрически автомобили. И Мъск каза, че „ако не бъдат поставени търговски бариери за китайските автомобилни производители, те ще унищожат повечето световни компании“.

    Tesla все още е „много далеч" от пускането на масово произведен електрически автомобил на стойност $25 000. Reuters писа, че подобен компактен кросоувър може да се появи едва в средата на 2025 г.
    Акциите на Tesla, които се удвоиха през 2023 г., са намалели с 29% досега тази година. Сега те се търгуват на най-ниското си ниво от април миналата година.

Tesla беше единствената сред седемте най-големи компании с падащи акции.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: