Компанията за недвижими имоти Habi планира да разшири дейността си

Компанията за недвижими имоти Habi планира да разшири дейността си Снимка: techcrunch.com

Когато Брин Макнълти Рохас се мести в Богота, Колумбия, тя се среща с фрагментирана индустрия за недвижими имоти, на която й липсва централна база данни, където потребителите могат да търсят и сравняват домове. Рохас е поразена от мащаба на проблема, но е и вдъхновена от появилата се пред нея възможност.

Рохас и нейният бизнес партньор, Себастиан Ногуера, се концентрират върху едни от най-големите проблеми на този пазар, като фокусът им е върху купувачите от средната класа. В Богота те намират пазар, където един дом се продава средно за 14 месеца. Това число пада на 10 месеца за домове от средната класа. На пазара му липсва прозрачност при цените. Продавачите използват аналогови тактики, като слагането на табела в квартала, в напразен опит да привлекат купувачи.

Виждайки тези проблеми, Рохас и Ногуера основават Habi, технологична фирма за недвижими имоти. Основателите правят централизирана база данни за цените и тенденциите на недвижимите имоти. Те използват тази информация да създадат автоматизиран алгоритъм за ценообразуване. Целта му е по-бързото и ефективно продаване и купуване на жилища. Компанията купува, реновира и продава домове, което й носи приходи извън маржа. Тя също предлага инструмент, който позволява на продавачите да оценят стойността на домовете си, както и база данни, която купувачите могат да използват за търсене на обяви. Основата на бизнеса е неговата технология за автоматично ценообразуване. Тя е направена, използвайки данни от финансовите и правителствените партньори, както и тези за недвижими имоти на компанията.

Стартъпът до момента е събрал $15,5 милиона от различни източници, включително бизнес ангели. След основаването на компанията през есента на 2019 г. Habi бързо се разраства и дори набира скорост повреме на пандемията от COVID-19. Обемът на транзакциите се увеличил три пъти от март досега, отбелязва Рохас. Тя казва, че подходът им позволява един дом да бъде продаден три пъти по-бързо, отколкото средното време за пазара.

Компанията в момента покрива цяла Богота. Тя планира да използва новия си капитал, за да се разшири до Меделин този месец. Впоследствие планът е да стигне и до други латиноамерикански пазари, споделя Ногуера.

Основателите също имат намерението да направят Habi „едно място за всичко, свързано с дома“, казва Рохас. В дългосрочен план това означава свързване на потребителите с услуги за преместване, съхранение, обзавеждане и др.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: