ЕС замрази нормите за замърсяване с отработени газове
- Актуално
- Текст:
Правителствени делегати и евродепутати постигнаха компромис относно регламента Euro 7, който регулира нивата на вредните емисии от превозни средства и двигатели, с цел да намали замърсяването на въздуха от пътния транспорт. Съгласно паралелно политическо споразумение, затегнати са само ограниченията за отделяни изгорели газове от автобуси и камиони.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) лобираше упорито срещу въвеждането на по-строги стандарти и приветства решението да се запазят ограниченията на сегашните нива, но същевременно изрази загриженост относно новите разпоредби, свързани със замърсяването на въздуха от износването на спирачните накладки и гумите по пътя.
Според зелената група Transport & Environment замразяването на нормите за замърсяване с изгорели газове е знак, че лобито на ACEA е прокарало исканията си, твърдейки че повишаването на изискванията би имало неблагоприятни финансови последици и е практически неприложимо до 2035 г.
Въвеждането на норми за прахови частици, произведени от спирачките и амортизацията на гумите, се смята за значителна промяна, която ще се запази до 2026 г., ако преди това не бъде сключено международно споразумение. Освен че са основен източник на замърсяване с фини прахови частици, смятани за причина за множество респираторни и други здравословни проблеми, гумите са и един от основните източници на замърсяване с микропластмаса, което ЕС иска да намали поне с 30% до 2030 г.
От коалицията за екологични стандарти (ECOS) смятат, че регламентът може да помогне за постигането на тази цел, но сам по себе си не е достатъчен, а изисква допълнителни политики, предвид факта, че превозните средства стават все по-големи, по-тежки и по-многобройни.
Още по темата във
facebook