Ryanair ви задължава да си резервирате място срещу €8 до €24
- Актуално
- Текст:
Разбира се, имате алтернатива – редите се на опашка на летището и чакате за хартиена бордна карта. Засега Ryanair не са изяснили обхвата на новата си ценова политика. Изглежда обаче таксата „място или електронна бордна карта” е въведена през последните няколко дни, пише ВВС.
Междувременно потребителите в X/Twitter кипят от възмущение. „Кога и защо започнахте и продължавате с това? Да стоя на опашка?!?”, казва пътник, пътуващ от Лондон до Белфаст рано в понеделник сутринта. Друг недоумява: „Не позволявате на пътниците да създават мобилна бордна карта, освен ако не закупят място – иначе ги принуждавате да чакат на 30 метра опашка, че и дори по-дълга! Карате ме да го правя без друга причина, освен да спечелите няколко лири повече. Скандално!”
Според летищния персонал, таксата засяга само последните 20 пътника, регистрирали се за полета. Нискотарифните авиокомпании като Ryanair имат „славата” си с добавени такси. Бюджетните превозвачи твърдят, че по този начин евтината конкуренция поддържа ниски базови тарифи в сравнение с традиционните превозвачи, които обикновено осигуряват храна, багаж и други екстри в рамките на общата цена. Така нареченото „капково ценообразуване”, което практикуват нискотарифните авиокомпании, може да увеличи значително крайната цена.
Скорошни проучвания на британското правителство обаче показаха, че повече от половината компании в развлекателната индустрия, хотелиерството, туризма, фитнес залите, ресторантите, кината и театрите прилагат някакъв вид капково ценообразуване. Големият въпрос е дали компаниите предупреждават лоялно и достатъчно предварително за допълнителните плащания.
Ценовата стратегия на Ryanair се „прочу” след като компанията разпечата на летището билетите на възрастна двойка срещу € 128, тъй като по грешка пътниците носели със себе си изтеглените си билетите за връщане, вместо за отиване. При друг случай компанията регистрира на летището семейство срещу € 192, под претекста, че се били „отписали”, макар че пътниците пристигнали за полета с разпечатани бордни карти.
„Ако тази нова такса е вярна, това е доста фалшива икономия за Ryanair, тъй като ще имат нужда от много повече персонал на гишетата за регистрация, за да разпечатат всички тези бордни карти“, казва експерт по правата на потребителите. Според него, пътниците изобщо не трябва да плащат за резервиране на стандартно място или пък за две съседни места. „Така или иначе, сценарият е очевидно нечестен. Позволихме това да продължи твърде дълго”, категоричен е юристът.
Още по темата във
facebook