Испански модел, творение на изкуствен интелект, може да печели до €10 000 на месец

Испански модел, творение на изкуствен интелект, може да печели до €10 000 на месец Снимка: marketing4all.es

„Айтана”, гореща 25-годишна дама с розова коса от Барселона, всяка седмица получава куп лични съобщения от знаменитости, които я канят на среща

За съжаление, красавицата не може да приеме - „Айтана” е резултат на усилията на екип разработчици от рекламната агенция The Clueless, чийто основен дизайнер и основател Рубен Круз, миналото лято останал без клиенти. 

„Анализирахме как работим и разбрахме, че много проекти са спрени или отменени заради проблеми извън нашия контрол – например грешка на инфлуенсъра или модела, а не заради нашия дизайн“, казва Круз пред Euronews.

Така „се ражда” Айтана, чийто външен вид е близо до съвършенството. Според създателите ѝ, виртуалният модел може да печели до € 10 000 евро на месец, но триото "родители" се придържа към среден приход около € 3 000: „Направихме го, за да живеем по-добре и да не зависим от други хора, които имат его, имат мании или просто искат да направят много пари, като позират“, казва Круз.

Rubén Cruz and Diana Núñez, Aitana's designers, with Sofía Novales, Social Media Manager.
"Родителите" на Айтана, снимка - euronews.com

Айтана печели около € 1 000 на реклама и наскоро стана лице на Big, компания за спортни добавки. Снимки на ИИ-красавицата по бельо са и във Fanvue, платформа „само за фенове”, плюс че за няколко месеца илюзорната красавица събра над 121 000 последователи в Instagram, хиляди гледания и реакции, включително сериозни лични предложения от А-класа.

Всяка седмица екипът на агенцията създава поредния епизод от живота на Айтана - какво ще прави през новата седмицата, къде ще ходи и кои снимки ще удовлетворят любопитството на последователите ѝ. И всичко това става без фотосесии, без нов гардероб, без ято модни дизайнеари, фризьори, гримьори, асистенти, имидж-мейкъри и пр. – екипът просто комбинира идеите си с Photoshop, за да отведе Айтана за уикенда в Мадрид, например.

По замисъл, Айтана е фитнес ентусиаст със сложен характер. На уебсайта си се определя като общителна и грижовна, т.е., създадена е съобразно най-широкия обществен вкус. Успехът ѝ е такъв, че вече се е сдобила и с „малко по-срамежлива” приятелка – Мая. Имената и на двете не са случайни (Aitana, Maia), а съдържат акронима за изкуствен интелект (AI).

Агенцията е залята от заявки на марки, които искат свой собствен персонализиран модел. „Те искат образ, нереален човек, който представя ценностите на тяхната марка, но няма да създава проблеми, ако трябва да уволнят някого или вече не могат да разчитат на него“, казва Круз, подчертавайки, че идеята му спестява и значителни разходи

"Ким Кардашиян прави милион от една снимка в Instagram – ще речете, че лекува рак. Струва ми се абсурдно", смята Круз. Агенцията му е на мнение, че могат да намалят   пазарните цени и да подпомогнат малките компании, които не могат да си позволят големи рекламни кампании.

Мнозина обаче са загрижени, че нереалистичното съвършенство на ИИ-моделите може да накара младото поколение да се опита да подражава на поредния си нереален идол за съвършенство. 

Критики търпи и подчертаната сексуалност на Aitana и Maia, но дизайнерите им казват, че просто следват вкуса, създаден от реалните инфлуенсъри и модели. Последните все още не „пищят” срещу конкуренцията, но мощната индустрия на рекламните лица едва ли ще мълчи. Може обаче да се наложи да преосмисли поведението им - и цените, на които ги продава.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: