Илон Мъск загуби втора мега ракета и множество големи рекламодатели
- Актуално
- Текст:
Комуникацията с ракетата се е загубила осем минути след излитането ѝ от Южен Тексас в петък и от SpaceX обявиха, че се е повредила. Starship трябваше да се изнесе на 240 км височина и да полети в околоземна орбита, но се възпламени в небето над Мексиканския залив и около 90 минути след излитането си падна в Тихия океан, близо до Хавай, съобщи Euronews.
С дължината си от 121 метра Starship е най-голямата и мощна ракета, конструирана до сега. Първият му полет през април продължи четири минути, като останките се разбиха в залива. Оттогава компанията на Илон Мъск казва, че е направила десетки подобрения на ускорителя и неговите 33 двигателя, както и на стартовата площадка, но очевидно проблеми са останали.
Неуспешният опит идва малко след появилите се съобщения за напрегнатата работа в SpaceX, без достатъчно предварителни тестове и без да се осигури безопасността на служителите. Персоналът обвинява за ситуацията Илон Мъск, който изисква прекалено кратки срокове за изпълнението на сложни задачи, а мениджърския екип на SpaceX си затваря очите, за да запази работата си.
Проблемите в социалната мрежа на Мъск X/Twitter са различни, но източникът им отново е милиардерът. В публикация в сряда Мъск написа „Ти каза абсолютната истина” - коментар на публикация, в която потребител казва, че еврейските общности подкрепят „диалектическата омраза към белите“. По-късно Мъск допълни, че е имал предвид Anti-Defamation League (ADL), правозащитна организация, която се бори с антисемитизма и отдавна критикува Мъск, че не контролира разпространението на антиеврейско съдържание в X.
След демонстрираните от Мъск антисемитски възгледи, Apple, Disney, IBM, Warner Bros, Paramount, Amazon, Sony Pictures и други компании спряха рекламите си в платформата, съобщават Axios и The New York Times.
Белият дом също осъди Мъск за „отвратителното насърчаване на антисемитска и расистка омраза“. В същото време Media Matters for America (НПО) публикува доклад, според който реклами на Apple, IBM и Oracle в X умишлено са били поставяни до съдържание, възхваляващо нацизма и Адолф Хитлер.
В отговор Илон Мъск обеща „до секунди“ (т.е. в понеделник, 20 ноември) да заведе „термоядрен иск“ срещу Media Matters for America и други компании, които се опълчиха срещу социалната мрежа заради антисемитските публикации.
Още по темата във
facebook