Какво очакват милениалите от работата си

Какво очакват милениалите от работата си Снимка: https://pixabay.com/

Нийл Хоув и Уилям Щраус, автори на книгата „Поколения” от 1991 г., измислят термина „милениал“.

Милениалите, родените между 1980 и 2000 г., са най-новото поколение, което формира работната сила. Хората, родени около началото на новото хилядолетие, имат тясна връзка с дигиталния свят

Милениалите обикновено са уверени, ориентирани към постиженията и са привърженици на работата в екип. Стремят се да постигнат перфектния баланс между професионалния и личния живот. Това поколение борави добре с технологиите

Крайно време е работодателите да разберат очакванията на милениалите по отношение на работната среда. Причината е, че до 2025 г. те ще съставят 75% от глобалната работна сила. Всъщност управлението на милениалите се превърна в едно от основните предизвикателства, пред което са изправени повечето фирми днес.

Те имат различна перспектива за това как ще се развива кариерата им. Имат по-високи очаквания по отношение на заплащането и търсят предизвикателства на работното място. Искат гъвкавост и приятелска атмосфера в работната си среда. 

Всъщност културата е ключова за тях, когато става въпрос за работа. Милениалите са първото поколение, което използва думата „забавление“, за да опише своята мечтана работа. Искат да се насладят на работния опит, който биха могли да придобият в дадена фирма. Това е причината, поради която компании като Google, Amazon и др. наблягат на неформалната работна среда.

Какво точно искат?

За милениалите комуникацията с работодателя е важно да бъде открита и честна. Редовното получава на обратна връзка за резултатите, които са постигнали, също е ключово за тях, тъй като винаги искат да видят резултатите от работата си възможно най-бързо. Биха били щастливи, ако имат висши ръководители, които да ги наставляват. Те очакват по-бърз растеж в кариерата и учебната среда. Ако милениалите не разполагат с възможността да се изкачат нагоре по стълбата в дадена фирма, те предпочитат да я напуснат.

Хората от това поколение са в непрестанно търсене на знания и информация, които да засилят кариерния им растеж. Тъй като са технологично квалифицирани, предпочитат електронното обучение пред традиционните методи. 

Милениалите искат да контролират работното си време и търсят гъвкавост, но и са съсредоточени върху постигането на поставените им цели и резултати в рамките на планираното време. Това е поколението, което търси работодатели, които биха били съгласни с опцията „работа от дома“.

Сред тях също има значително търсене на възможности за мобилност. С удоволствие посещават международни експозиции, на които могат да придобият нови умения с цел постигане на напредък в професионален план. 

Според много проучвания, правени за това, което очакват от работата си, се изчислява, че близо 80% тях са готови да се преместят на друго място, особено в зад граница.

Имат идеи като никое друго поколение

Друг интересен факт е, че повечето милениали имат предизвикателни идеи, които искат да реализират. Когато не намират работата си за интересна, стартират нова компания самостоятелно, за да ги тестват и прилагат. Всъщност това е причината за появата на системата „служител-предприемач", която позволява на служителя да действа като предприемач в рамките на дадена компания.

Милениалите често биват критикувани като работници, тъй като не остават дълго на работа и са по-малко лоялни към фирмите, в които работят. 

Вместо да прави повърхностни и прибързани заключения, е важно работодателят да разбере защо хората от това поколение сменят работата си толкова често и какво може да направи, за да ги запази като служители.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: