Продължава спринтът на технологичните гиганти в областта на изкуствения интелект
- Актуално
- Текст:
„Те ще бъдат със своя индивидуалност, но все още са в процес на работа и съществуват много ограничения относно това, как могат да отговарят на въпроси”, казва Марк Зукърбърг за чатботовете, наречени просто MetaAI. Те ще работят чрез съобщения и всеки от тях ще бъде специалист по нещо - един ще съветва за ваканции и почивни дни, друг – за готварство, трети ще може да предлага решения при „уреждане на спорове” и т.н.
Същевременно, известни личности съобщават, че са се съгласили да предоставят своите индивидуалности за различните характери на MetaAI, в т.ч. Снупи Дог, Кендал Дженър, спортната звезда Том Брейди и др. „Това няма да е просто задаване на въпроси и получаване на отговори. Тук става дума за забавление“, обяви Зукърбърг. Новата серия чатботове ще ползват езиковия модел на Meta Llama 2 и ще бъдат на пазара до дни, първоначално само в САЩ.
Зукърбърг обяви и 10 октомври като дата за премиерата на новите „масови слушалки” за смесена реалност, предназначени за по-достъпния ценови сектор, за разлика от VisionPro на Apple, хардуерът за смесена реалност, който излезе на по-скъпия пазар тази година. Метавселената на Зукърбърг изглежда все още не се изплаща, след като отделът на Meta за виртуална реалност погълна $ 21 милиарда от началото на 2022 г.
Конкуренцията обаче също натисна педала в състезанието между технологичните компании да създадат по-точен и персонализиран изкуствен интелект (ИИ). След като в началото на седмицата OpenAI обявиха, че техният ChatGPT вече говори, компанията, подкрепяна от Microsoft, потвърди, че ChatGPT може да сърфира в интернет, за да предоставя на потребителите актуална информация в реално време.
До сега предлаганите от ChatGPT отговори използваха данни, появили се в интернет до септември 2021 г., но изглежда потребителите вече значително по-рядко ще чуват отговора „Съжалявам, не мога да предоставя информация в реално време“.
Все още не е ясно как ChatGPT ще разпознава актуални, но фалшиви новини, за да не ги разпространява. Досега именно времевата граница (септември 2021 г.) гарантираше, че ChatGPT ползва само данни, чиято достоверност е проверена във времето.
OpenAI вече попадна под контрола на американските регулатори. По-рано тази година Федералната търговска комисия (FTC) изпрати писмо с искане за информация как OpenAI се справя с риска ChatGPT да генерира новини, подвеждайки се по фалшива информация и по този начин да навреди на репутацията на хора. В отговор главният изпълнителен директор на OpenAI каза, че компанията ще работи с FTC, за да елиминира подобни ситуации.
Според експерти, преминаването на „защитната мрежа” данни с потвърдена във времето достоверност е нож с две остриета – действително, потребителите много по-бързо ще получават актуалните новини, но дали ChatGPT надеждно ще отсява вярната информация от фалшивата засега все още е въпрос.
Още по темата във
facebook