Колко струва зареждането на електрическа кола в Америка?
- Автомобили
- Текст:
За четирима от всеки петима купувачи на нови автомобили, които могат да зареждат у дома, често през нощта, цената на миля е почти винаги по-евтина от цената на бензина за подобно превозно средство. По-трудно е за обитателите на апартаменти, които може да плащат различни тарифи на компании, управляващи станции за зареждане в зони за споделено паркиране.
За бързо зареждане с постоянен ток, което шофьорът вероятно ще иска да използва при пътувания, по-дълги от обхвата на електромобила му, цените варират, но често са приблизително сходни с цените на бензина.
Поради тези фактори цената на пълно зареждане може да варира значително. Зареждането на Tesla Model Y, в момента най-продаваният EV, може да струва само $9, или до $40 – зависи дали зареждате у дома, или с много по-скъпо бързо зарядно устройство от ниво 3.
За да определим най-добрите и най-лошите случаи, избрахме електромобили с различен диапазон: от малки до големи, от относително ефективни до огромни и гладни за енергия. Разгледахме най-високите и най-ниските тарифи за таксуване у дома, които могат да варират между щатите с разлика от почти четири пъти. И накрая, изчислихме цената на бързото зареждане с постоянен ток за пътуване.
Изчисляването на реалните разходи е сложно
Ето един въпрос за размисъл: знаете ли колко плащате у дома за киловатчас електроенергия? Малко хора могат да отговорят на този въпрос, без да направят проучване. (Средната цена в САЩ сега е около 16 цента за киловатчас; 1 kWh може да придвижи повечето електромобили на две до три мили.) Шофьорите на електромобили често могат да се възползват от намалени тарифи от своите електрически компании, които насърчават зареждането, когато търсенето е най-ниско, да речем от 23 часа до 6 сутринта.
За бързото зареждане с постоянен ток за дълги пътувания, ценообразуването е сложно. Цената варира в различните мрежи, може да е по-ниска през нощта и може да изисква или не такса за сесия за всяко свързване за зареждане. Повечето мрежи имат и планове за членство с месечна такса, но с по-ниски тарифи за kWh.
Да започнем с цената на 100 мили
За да направим изчисленията по-лесни и да можем да сравним директно с подобни бензинови превозни средства, разгледахме разходите за шофиране на 100 мили с всяко EV. За домашно зареждане използвахме обхвата на рейтинга на EPA, определен чрез комбиниране на локално и магистрално използване. За бързото зареждане с постоянен ток приехме, че то е за магистрално шофиране и използвахме собствени магистрални тестове.
Като цяло, зареждането у дома винаги е било много по-евтино за 100 мили, отколкото плащането на бензин в сравнимо превозно средство – само една четвърт от цената. От друга страна, бързото зареждане с постоянен ток, използвано за дълги пътувания, обикновено е по-скъпо от бензина. Но силно неефективните автомобили, карани на места, където бензинът е много скъп, все още могат да излязат малко по-напред при зареждането по магистрали.
Повечето електромобили днес изминават по-голямата част километрите си, като използват зареждане у дома или на работа, така че среднопретеглената стойност дава решаващо предимство на електромобилите.Това обаче може да не важи за обитателите на апартаменти без възможност да инсталират свое собствено оборудване за зареждане.
(Забележка: При изчисленията се добавят 5% към енергията за зареждане, за да се отчетат загубите по време на зареждане.)
Още по темата във
facebook