„Ако искате хотелско обслужване, отидете в хотел“
- Къщи за гости
- Текст:
Краткосрочните наеми бяха много търсени това лято, въпреки спорния пазар. Insider говори с домакини на Airbnb имоти за това с какво поведение на гостите се сблъскват най-много. Те споделиха от своя опит дребни оплаквания, молби в 2 часа сутринта и кражби.
С наближаването на края на летните ваканции над 4 милиона домакини на Airbnb по света се оттеглят след най-натоварения си сезон в годината.
Въпреки че броят на домакините в Airbnb продължава да расте, прекалено взискателните гости изглежда са последната капка за домакините, които обмислят да напуснат платформата в един пренаситен пазар за краткосрочни наеми.
Insider говори с домакини от Англия, Уелс, Дубай и САЩ за най-досадните неща, които гостите правят, като отсядат в техните имоти в Airbnb.
1. Не следват прости инструкции
Препоръчва се всички домакини да създадат наръчник за пристигащите гости, за да отговарят проактивно на всички въпроси, които може да възникнат, и да гарантират, че уредите и другите функции в имота се използват правилно. Въпреки че повечето домакини предоставят ясни инструкции и домашни правила, гостите могат да ги пренебрегнат.
„Най-досадното е, когато инструкциите не се спазват“, каза Франки Фонсека, който от 2019 г. насам е бил домакин на мотористи, туристи, стопаджии и строителни работници в Мертир Тидфил, Уелс.
В домашния си наръчник Фонсека ясно посочва как да се използва централното отопление, като подчертава, че не трябва да се прекалява с него. Отбелязва също, че светлините трябва да се изключват, когато не се използват. Но често открива като се върне, че гостите са оставили светлините включени или отоплението е на „максимална мощност“. „Дразни ме, защото е загуба на енергия, допълнителен разход и лесно може да се избягва“, каза той.
Кайри Адамс наскоро спря да отдава под наем своя имот в Денвър за 16 души. Тя е помолила гостите да не влизат в килерите, тъй като къщата е нейното основно жилище. „Но група момчета се разровили из килерите, за да намерят спални чували и са използвали четири, без да питат“, казва тя.
2. Оплаквания за неща извън контрола на домакина
Но докато оплакването може да е необходимо, ако имотът не е отговорил на очакванията, домакините се дразнят от тривиални оплаквания, които оказват влияние върху отзивите за тях и потенциала им за резервации.
Поли Ароусмит е „супердомакин“ на Airbnb от четири години, като отдава апартамента си в Айлингтън, Лондон. Но е получавала доста оплаквания, които смята, че са извън нейния контрол.
Ароусмит казва на Insider, че гости веднъж се оплакали за нейния апартамент в Лондон, че „не им харесва, че има сутерен под техния приземен апартамент“. „Или критикуват външната боя и основават отзива си на това, когато апартаментът е безупречен. Това са глупави оплаквания. Не мога да нося отговорност за начина, по който е строен имотът“, каза тя.
3. Кражба на предмети от имоти в Airbnb
Ароусмит си спомни колко разочарована е била, след като чаша Мумин на стойност около 30 долара изчезнала след престоя на гост. „Взимали са и други неща като кърпи, чадъри, пълни шишета шампоан, балсам и препарат за ръчно пране“, казва тя пред Insider, и посочва, че е шокирана, че хората смятат, че е приемливо да се крадат вещи от нейната собственост.
Когато д-р Хамдан Абдула Хамед за първи път дава под наем вилата си в Дубай в Airbnb, той оставя храната си в шкафовете, предполагайки, че няма да бъде използвана. „Когато се върнах, шкафовете ми бяха празни“, казва той. „Моите чаршафи, кърпи и дори възглавници липсваха.“
4. Очакват хотелско обслужване
Въпреки че описанието на нейния апартамент гласи, че няма да има ежедневно освежаване на стаите или пълна закуска сутрин, гостите на Ароусмит често го очакват. Тя казва също, че гости са поискали да бъдат посрещани в „глупави часове“.
Ароусмит винаги напомня на гостите на Airbnb, че „отсядат в обслужван апартамент, а не в хотел“. „Ако искате хотелски услуги, отидете в хотел“, добавя тя. „И ако очаквате да се срещнем с вас в 2 часа сутринта, тогава очаквайте да ви таксувам повече, или отидете на хотел.“
Хамед получил оплакване от гости, отседнали в неговия имот в Airbnb, защото не е достъпен за инвалидни колички. Политиката на Airbnb гласи, че всички разумни условия за достъпност трябва да бъдат обсъдени преди престоя. „Никога не съм обявявал, че имаме достъп за инвалидни колички“, казва Хамед.
5. Пълно изразходване на газ и електричество
С нарастването на цените на газта и електричеството, домакините смятат, че е разочароващо, когато гостите ги използват прекомерно.
Ароусмит е имала гости, които „оставят всички прозорци отворени, като същевременно пускат отоплението на пълна мощност“. „Ще прахосват ли толкова енергия като плащат собствените си сметки?“ пита тя.
Аманда Морган притежава имот в Ангълси, Уелс, и миналата година започва да получава обаждания от загрижени съседи за гости, които провесват кабели от прозорците, за да заредят своите електрически превозни средства.
Морган установила, че зареждането на електрически возила от нейния имот е добавило около £600 към сметката й за електричество. Тя била шокирана от „пълното безхаберие“ към кражбите на ток.
6. Гости „професионални жалващи се“
През четирите си години като домакин Фонсека се е натъкнал на няколко души, които нарича „професионални оплакващи се“ – гости, които се опитват да намерят проблеми, за да получат възстановяване на средства или отстъпки.
Въпреки множеството петзвездни отзиви, имало гост, който се оплакал, че къщата му е мръсна и мирише на цигарен дим, въпреки че не могъл да предостави доказателства.
„Когато се обадих на Airbnb, за да кажа за несправедливия отзив, те застанаха на страната на жалбоподателя“, казва той.
Друг от гостите на Фонсека местил мебели и събличал легла, „в търсене на дефекти“. „Не можаха да намерят нищо освен рамка за картина под едно от леглата“, казва домакинът. „Направиха снимка и казаха, че под леглата има боклук. В крайна сметка получиха парите си обратно.“
Така че, ако смятате да давате имота си за краткосрочно наемане, подгответе се не само за приятни гости.
Още по темата във
facebook