Pi-POP: Електрическият велосипед, който се самозарежда

Pi-POP: Електрическият велосипед, който се самозарежда Снимка: Vélo Pi-POP/Stéphane HUSSEIN

Pi-Pop използва суперкондензатори за съхраняване на енергия

За разлика от литиевите батерии, те могат да се произвеждат практически без вреда за околната среда. Цената за третото поколение електрически велосипед наближава 2500 евро.

Европейците все повече пътуват до работа с електрически велосипеди. Често скъпото превозно средство се плаща от работодателя, а градските и регионалните власти предоставят субсидии за наемането или закупуването му.

Освен финансовия аспект, проблемът е, че моторните велосипеди трябва да се зареждат, а производството на батерии изисква големи количества природни ресурси като литий. В същото време добивът на редкоземни елементи е свързан със сериозни екологични рискове.

Френският предприемач Адриен Лелиевр намери революционно решение.
 

Изобретателят и директор на STEE е патентовал електрическия велосипед Pi-Pop, който използва суперкондензатори, а не литиеви батерии.

Суперкондензаторите са източник на импулсна, а не на постоянна мощност. Те са полезни, когато е необходима висока мощност за кратък период от време.

Системата се зарежда, докато шофирате леко, а когато спирате, енергията се освобождава обратно, когато е необходимо“, обяснява Лелиевр  в интервю за Euronews.

Просто казано, суперкондензаторът работи, като съхранява енергия електростатично, тоест чрез бавно преместване на заряда. В литиевата батерия, от друга страна, енергията се съхранява чрез химическа реакция. С други думи, суперкондензаторът може да съхранява и освобождава енергия много бързо, когато е необходимо. В случая с велосипеда това означава, че енергията се съхранява, докато човек върти педалите и може да се използва в по-сложни дейности като рестартиране след спиране или изкачване.

Лелиевр  изчислява, че енергията, освободена от суперкондензаторите на велосипеда, е достатъчна за изкачване на 50 метра, ако е предварително зареден върху равна повърхност, което го прави подходящ за използване в около 80% от европейските градове.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: