Самолетът на Пригожин е бил задържан преди излитането „за ремонт”

Самолетът на Пригожин е бил задържан преди излитането „за ремонт” Снимка: theins.ru

Позовавайки се на близките ѝ, Telegram каналът Baza цитира стюардесата Кристина Распопова, че преди полета самолетът е бил отведен „за странен и неразбираем ремонт“

Друг източник на Baza съобщава, че самолетът Embraer Legacy на Пригожин се поврежда доста редовно - веднъж на два до три месеца, но „винаги е бил под надзор”.

Руската федерална агенция за въздушен транспорт публикува списък на десетте загинали в катастрофата над Тверска област. Освен екипажа – 39-годишната стюардеса Кристина Распопова, 41-годишният командир на полета Алексей Левшин и 29-годишния втори пилот Рустам Каримов, в списъка на пътниците са Евгений Пригожин, дясната му ръка и основател на ЧВК Wagner Дмитрий Уткин, членове на наемническата армия и генералният директор и собственик на няколко юридически субекта, свързани с Пригожин, т.е., наемническата армия е обезглавена като ръководство и финансиране.

The Insider цитира ръководител от Flightradar24: „Каквото и да се случи, стана бързо и без предварителни индикации за нередности” преди рязкото падане. Видеозапис показва как в рамките на 30 секунди машината губи височина, остава няколко секунди на 2,4 км, след което пада и се разбива.

Според Telegram канала Grey Zone, свързан с ЧВК Wagner, самолетът на Пригожин е свален от ПВО, по нареждане на „предатели на Русия”. Във видеозапис на катастрофата и върху останките от машината мнозина откриват следи от удар на зенитна ракета. Правителствен източник съобщи пред The Moscow Times, че самолетът е паднал на 50 км от резиденцията на руския президент Владимир Путин, в район, който се охранява от четири дивизии С-300.

След съобщенията за катастрофата, канали в Telegram, свързани с ЧВК Wagner почти веднага са започнали да публикуват хвалебствия за загиналия „герой на Русия“, а от групировката „Русич” написаха: „Нека това бъде урок за всички. Винаги трябва да се върви докрай".

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: