Първият модерен товарен ветроход вече е на вода
- Актуално
- Текст:
Ако издържи теста, технологията, проектирана във Великобритания, ще се утвърди като един от пътищата, по които товарното корабоплаване ще търси по-екологичното си и независимо бъдеще. Целта на платната WindWings е да намалят разхода на гориво. Изработени са от материала, от който се правят ветрогенераторите и са високи 37.5 м. Докато корабът е в пристанището, те са сгънати, а в открито море се отварят.
Очакванията са Pyxis Ocean да измине дестинацията за около 6 седмици, но изобратателите на WindWings - британската фирма BAR Technologies, се целят в по-високи скорости. Те смятат, че до 2025 г. половината от новопостроените кораби ще бъдат с опцията вятърно задвижване. Според проектантския екип, модерният ветроход пести шест тона гориво на ден, което означава 20 тона по-малко въглеродни емисии дневно.
Първият комплект „вятърни криле” е изработен в Китай. От BAR Technologies казват, че биха ги произвеждали в Обединеното кралство, но няма да се справят с високата цена на вносната стомана на Острова. Според тях, британското правителство „не прави нищо, за да я намали”.
Вятърната енергия набира скорост в корабоплаването и може да се окаже важен източник за икономия на гориво и намаляване на въглеродните емиси от индустрията. Глобалният търговски флот генерира 2.1% от въглеродния диоксид в атмосферата и според експерти, вятърната енергия е перспективна, но не и единствена екологична алтернатива пред индустрията.
От BAR Technologies са доволни, че корабоплаването се връща към първоначалния си енергиен източник. Те смятат, че навлизането на двигателите с вътрешно горене в корабоплаването е унищожило традиционните морски пътища, очертани от ветровете, и се надяват да върнат към живот древните морски маршрути.
Още по темата във
facebook