8 начина, по които потребителите в Европа промениха начина си на пазаруване през тази година

8 начина, по които потребителите в Европа промениха начина си на пазаруване през тази година

Ограничения за пътуване, затваряне на множество магазини, домашна форма на обучение - COVID-19 преобърна живота на много хора с главата надолу. Една от бластите, която веднага бе засегната, е търговията на дребно. От първоначалното проучване на купувача до момента на покупката - вече всичко се извършва предимно онлайн.  
Smart Shopper - проучване, поръчано от Google и проведено от KANTAR през май 2020 г., показва начина на пазаруване по време на пандемията, за да помогне на марките, маркетинга и потребителските стратегии - сега и в бъдеще.


1. Някои сектори в търговията на дребно показват по-голяма смяна към онлайн пазаруване от други.
Поради затварянето на физическите си обекти, много от магазините ореминават в онлайн режим. Най-голямо увеличение се наблюдава в модния бранш, домашната и битовата електроника. В Обединеното кралство, например, козметичните продукти все още се купуват предимно „офлайн" - вероятно защото се предлагат в магазините за хранителни стоки и дрогериите, които остават отворени.


2. За купувачите вече не са важни платформите, от които пазаруват. Важно е цялостното онлайн преживяване. 


3. Удобството преди всичко.
Удобството продължава да е приоритет номер 1 за купувачите, а доставките до дома остават все така предпочитани. 

4. Нуждите на клиентите във физическите магазини се увеличават, но и онлайн пазаруването се подобрява.
С нарастването на броя на потребителите, пазаруващи онлайн, също се увеличава и обемът на трудностите, с които се сблъскват купувачите. Например 33% от холандските потребители и 35% от шведските потребители се сблъскват с проблеми, докато пазаруват онлайн, в сравнение със съответно 24% и 27% за миналата година. По-голямата част от проблемите са причинени от неудобните потребителски условия (твърде малко информация за продукта, бавно време за реакция на клиента, липса на отзиви за продукта), необходима регистрация или вход и липса на достъпност, най-вече в потребителската електроника, дома и градината и категорията „играчки". 



5. Онлайн проучванията на покупките се повишават и се правят предимно от потребители над 45 години.
В Германия онлайн проучванията са се увеличили през 2020 г., като 74% от купувачите използват онлайн източници, за да подкрепят избора си на покупка, срещу 65% през 2019 г. Тази промяна в голяма степен се ръководи от купувачите над 45 години. 



6. Наличността, цената и удобството са причини да смените търговеца си.
Купувачите, изпробвали нови марки, или търговци на дребно през 2020 г. не са били особено загрижени за качеството или препоръките от други купувачи. За потребителите в Русия доставката до дома (32%) и наличността (27%) са начело, като удобството (88%) е най-важният фактор от всички.  



7. Има очаквания към марките да са устойчиви и да се грижат за социалните проблеми.
Позицията на една марка относно околната среда или социалните въпроси е важна за немските купувачи, като 64% ​​са заявили, че се грижат за поне един аспект на устойчивост при закупуване онлайн. От справедливи условия на работа, разнообразие и приобщаване до екологично производство и избягване на вредни съставки - факторите за устойчивост, които влияят на решението за покупка на купувачи, са широкообхватни.



8. Приложенията за покупки са в подем.
Над една трета (37%) от потребителите в САЩ вече са извършили мобилна покупка чрез приложение, в сравнение с 24% през 2019 г. 


Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: