Как пандемията промени туризма, според Google

Как пандемията промени туризма, според Google Снимка: https://pixabay.com/

Пандемията засегна всяка от водещите индустрии. Не е изненада, че оказа значително влияние и върху пътуванията.

Скорошно проучване разкрива, че 90% от световните търговци на пътувания са намалили своите маркетингови бюджети. И тъй като бизнес пътуванията и тези, с цел развлечение, бяха спрени, много фирми направиха съкращения. Но откакто заработиха отново и потребителите започнаха да възвръщат увереността си, съществуват две основни съображения, които търговците на пътувания трябва да имат предвид: как да знаят кога да отворят отново и как ще изглеждат новите нормални начини за пътуване.
 

Във Великобритания и по целия свят постигането на баланс между безопасността на потребителите и икономическото въздействие върху пътуванията е затруднено. Но действията, които бизнесът предприема сега, за да се възстанови, могат да повлияят на способността му да оцелее. Имайки това предвид, сме определили туристически тенденции, практически и стратегически стъпки, които маркетолозите могат да прилагат от тук нататък.

Как да разберем кога отново да отворим врати

Има много фактори, които трябва да се преценят при вземане на решение кога да се отворят или възобновят операциите, не на последно място е и желанието на потребителя да го направи. Отчетите за мобилност на Google общността могат да ви помогнат да разберете тази динамика на британския пазар и други.

Следете тенденциите, за да видите как може да изглежда новото нормално пътуване

Пандемията предизвика огромни промени в настроенията и поведението на потребителите, които в крайна сметка ще прекроят туристическата индустрия както в краткосрочен, така и в дългосрочен план. Три от тези промени, които вече виждаме, са:

1. Хората пътуват до различни места

Потребителското търсене на вътрешни пътувания, например, значително се е увеличило. На въпроса какъв вид почивка планират през следващите 12 месеца, 38% от анкетираните британци отговарят, че ще останат в страната, а 20% възнамеряват да почиват в района, в който живеят.

Настъпват промени и в потребителското търсене около конкретното местоположение на почивки в страната. Въпреки че плажните дестинации остават силно предпочитани през август тази година, търсенето на термина „ваканция в страната“ надмина това на „почивка в града“ за първи път от над 10 години.

2. Хората пътуват по различен начин

Тези промени, задвижвани от потребителите, влияят пряко върху търсенето на различни подсектори от по-широката туристическа индустрия, като настаняване и транспорт. При настаняването, например, търсенето на термина „ваканционна къщичка“ нарасна 100% през юли 2020 г., като голяма част от това беше обусловено от резкия спад в търсенията в хотели във Великобритания.

Що се отнася до транспорта, потребителите избягват самолети, влакове и кораби, като британците търсят „евтини полети“, билети за влак и „круизна ваканция“ значително по-рядко. Тези промени се проявиха на фона на нарастващото търсене на коли под наем, като във Великобритания търсенията на термина „коли под наем близо до мен“ достигат най-високото си ниво от 15 години.

3. Хората променят очакванията си за пътуване

Наблюдава се и промяна в очакванията на потребителите както по отношение на взаимодействието им с фирмите за пътуване, така и на самостоятелно организираните екскурзии. Сега гъвкавостта и безопасността се разглеждат като приоритетни от туристически компании, като браншът ще облекчи таксите при промени и анулиране и ще бъде по-фокусиран върху подобряването на условията за стерилност.

Британските търсения за термина „възстановяване на почивката" също достигат най-високото си ниво от 15 години насам, което предполага, че туристическите компании трябва да се съсредоточат върху предлагането на безпроблемно клиентско изживяване в тази област, за да не бъдат повлияни в дългосрочен план.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: