Бизнес моделът е отговорен за успеха на конгломерата LVMH

Бизнес моделът е отговорен за успеха на конгломерата LVMH

LVMH - луксозна империя с над 46 милиарда евро приходи за 2018 г., обхващаща няколко индустрии: вина и спиртни напитки, модни и кожени изделия, парфюми и козметика, часовници и бижута, както и селективно продажба на дребно. Състои се от марки като Louis Vuitton, Christian Dior Couture, Fendi, Loro Piana, Moet & Chandon, Gucci и др. 

Президент на компанията е бизнесменът Бернар Арно. През 1989 г. застава начело на компанията, която и до днес се управлява от него и семейството му. Той е президент и на борда на директорите на семейната компания Groupe Arnault S.E. 


Успехът на известния конгломерат е безспорен. Зад него стоят години на труд и постоянство, усърдна работа, правилни сделки, ценни клиенти, качествена стока и хитри пазарни тактики. LVMH предприема корпоративна стратегия за спонсорство, която подкрепя широк спектър от инициативи от обществен интерес и насочени към съживяване и популяризиране на художественото наследство на Франция. Спонсорира множество изложби, за да популяризира главната си мисия „Western Art de Vivre“. Смисълът на това е усещане за стил, ярка връзка с миналото и неговата традиция, пренесени в настоящето. Това е култът към красотата и креативността на всяко ниво, съчетаващ ноу-хау на предците и майсторството с модерното и страст за качество. Тази философия е увековечила традицията на най-древната и изискана изработка. LVMH предоставя финансова помощ „Награда за млади артисти LVMH“ на студентите по изкуство за насърчаване на културния инстинкт на младите поколения, особено в изобразителното изкуство и музиката. За да популяризира младите таланти, LVMH подкрепя виртуозите, като им дава назаем цигулки Stradivarius от своята колекция и организира множество концерти. Компанията спонсорира цялостна програма MBA за управление на луксозни стоки в най-добрите френски бизнес училища, ESSEC, за да подсигури бъдещия си персонал. 

От LVMH се фокусират върху непрекъснатото придобиване на нови компании с нов печеливш бизнес. Редица проучвания показват, че печалбата на LVMH е нараснала с 500% за единадесет години и се е умножила 15 пъти благодарение на подхода на Бернар Арно. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: