Инфлуенсърите могат да тласнат подрастващите към вредно потребителско поведение

Инфлуенсърите могат да тласнат подрастващите към вредно потребителско поведение Снимка: pikist.com

Законовото регламентиране на дейността им е стъпка в правилната посока

Приетият наскоро във Франция законопроект за регулиране на дейността на т. нар. инфлуенсъри с цел да се предпази обществото от опасни стоки и вредни практики е важна стъпка и в областта на потребителската защитаПопулярните личности, които публикуват маркетингово съдържание в социалните мрежи, оказват огромно влияние предимно върху подрастващите и младите хора. Тези социални групи са най-уязвими, тъй като нямат нито необходимата потребителската подготовка, нито социалния опит, за да могат критично да гледат на представената информация.

Коментарът е на основателя на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в Бизнес Видео подкаст на bTV. 

Руменова припомни, че бъдещият нормативен акт предвижда забрана влиятелните личности да популяризират пластични интервенции, да споделят съдържание с животни, които не е разрешено да бъдат взимани за домашни любимци и пр. 

Всички тези вредни тенденции формират съзнанието на младите хора и оказват трайно влияние не само върху техния моментен избор, но и върху цялостната им настройка като потребители. Защото се оказва, че инфлуенсърите имат много по-голямо въздействие от една класическа реклама, тъй като тук се работи с доверието на хората у една популярна личност и страстта.“, обърна внимание тя. 

„Хората се стремят към успех, към престиж – нещо, което демонстрират самите инфлуенсъри. Мислят си, че статутът на тези популярни лица, който често се оказва и нереален, е постигнат именно чрез стоките и услугите, които те твърдят, че ползват, или пък тези продукти са достъпни за тях, защото въпросните следвани в социалните мрежи личности имат висок стандарт на живот.“, анализира още Габриела Руменова. 

Затова експертът по потребителски права и маркетингови комуникации е категорична, че е важно дейността на инфлуенсърите да бъде законово регламентирана. Тя направи препратка към неотдавна въведеното изискване към собствениците на онлайн платформи за търговия, които дават възможност за клиентски отзиви – да носят отговорност за автентичността на оценките и коментарите, както и да гарантират, че те са оставени от реални потребители, ползвали техните стоки или услуги.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: