Китай е третият най-голям пазар за износ на български стоки извън ЕС
- Икономика
- Текст:
Китай е третият най-голям пазар за износ на български стоки извън Европейския съюз през 2022 г. и в топ 10 на търговските ни партньори в света. Това каза министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов по време на среща от формата „закуска с инвеститори“ с представители на китайския бизнес у нас.
Той допълни, че стокообменът между двете държави отбелязва устойчив ръст и през миналата година достига 4,2 млрд. щ.д.
„Виждаме значителен интерес от китайски компании, които искат да инвестират в България, с цел по-лесен износ на стоки в рамките на Европейския съюз“, подчерта министър Стоянов.
По време на срещата беше обсъдено, че България има значителен потенциал за разширяване на своя износ към Китай на продукти, с които нашата страна е традиционно позната в Азия. „България е известна като страната на розите, киселото мляко и виното, но всъщност ние имаме много повече какво да предложим на китайския пазар. От друга страна, българската държава се стреми да привлича повече китайски инвестиции в сектори, като високотехнологично индустриално производство и услуги, информационни и телекомуникационни технологии, автомобилостроене, селско стопанство, туризъм“, каза още министър Стоянов.
По време на разговорите бяха обсъдени въпроси, свързани със сътрудничеството между български и китайски фирми в областта на електронната търговия, мерките за подкрепа на компании, които искат да инвестират във възобновяема енергия, мерки за насърчаване на мултимодалния транспорт с Европа и др.
В срещата участваха представители на над 15 китайски компании, инвестиращи в различни сектори в България: информационни и комуникационни технологии, електрически транспорт, атомна енергетика, възобновяеми енергийни източници, хранително-вкусова промишленост, туризъм и др.
Още по темата във
facebook