Никой да не се шегува с шампанското!

Никой да не се шегува с шампанското! Снимка: foodandwine.com

Газираното вино, произведено в едноименния регион в североизточна Франция, се радва на защитен статут от XIX век, така че евентуални имитатори и евтини копия нямат никакъв шанс

И ако някой е забравил това, миналата седмица Белгия напомни доста шокираращо какво означава да се използва името „шампанско”, пише Euronews. По искане на комисия от френски производители на искрящото вино, белгийските митници унищожиха 2 352 кена бира Miller High Life, заради слогана, който марката ползва повече от век - „Шампанското на бирите”. 

Така известният Comité Champagne мотивира искането си с аргумента, че употребявайки думата „шампанско”, американската пивоварна нарушава правилото на защитеното наименование за произход. И за да подчертаят, че целите им не са меркантилни, французите дори платиха разходите за процеса на унищожаване.

Според белгийската митническа полиция, пратката е била заловена в Антверпен в началото на февруари, на път към неидинтифициран купувач в Германия. Molson Coors Beverage Co., която притежава марката Miller High Life, в момента не я изнася за ЕС, чиито правила постановяват, че стоки, които нарушават защитено наименование за произход, се третират като фалшиви

Системата за защитени географски наименования на ЕС гарантира истинския произход и качество на храни, вина и спиртни напитки, предотвратявайки продажбата на техни имитации. Според проучване на ЕС, пазарът на европейските защитени продукти генерира близо € 75 милиарда годишно, като половината идват от виното. От Comité Champagne коментират, че унищожаването на бирите „потвърждава значението, което ЕС придава на наименованията за произход и възнаграждава решимостта на производителите на шампанско да защитят своето“.

В САЩ Miller High Life се смята за традиция. Molson Coors Beverage Co, заявиха, че "спазват регионалните ограничения" около думата Champagne, но в духа на добрия тон добавиха: „Ние оставаме горди с Miller High Life, неговия слоган и неговия произход от Милуоки, Уисконсин. Каним нашите приятели от Европа да дойдат в САЩ по всяко време, за да си кажем „Наздраве” с Miller High Life”.

Miller Brewing Company е основана през 1850 г. от немския имигрант в САЩ Фредерик Милър, а Miller High Life е най-старата марка на пивоварната и неин водещ продукт от 1903 г. Три години по-късно компанията въвежда слогана „Шампанско от бутилки бира“, съкратен през 1969 г. до по-остроумното „Шампанското на бирите“. В празнични сезони Miller High Lifе се продава в бутилки от 750 ml, с характерния дизайн на тези за шампанско.

Превръщайки инцидента в повод за реклама, от Molson Coors Beverage Co. се похвалиха пред Associated Press: „Със своята елегантна, прозрачна стъклена бутилка и свеж вкус, Miller High Life с гордост носи прозвището „Шампанското на бирите“ в продължение на почти 120 години“.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: