Отива ли си английската чаша чай?

Отива ли си английската чаша чай? Снимка: christinascucina.com

Известна е британската практика всяко разрешаване на сложен проблем да започва с чаша хубав английски чай

Ново изследване обаче установи, че билковите и плодовите запарки са станали по-популярни сред британците от традиционния черен чай, наречен неслучайно „английска закуска”, констатира The Independent. Новият фаворит с най-много продажби е зеленият чай. През изминалата година са се увеличили и продажбите например на чая от джинджифил. 

TheTea Group анкетира над 2 000 души, за да установи, че повече от половината (55%) предпочитат билков или друг алтернативен чай, докато за 45% от анкетираните английската закуска запазва позициите си на любима напитка – все пак обаче това е рязък спад в сравнение с резултатите от 2020 г., когато английският чай беше изборът на 54% от британците, като след него се нареждаха Earl Grey и зеленият чай. Според новото проучване, публикувано в The ​​Times, сега 22% предпочитат зеления чай, заради здравословните му качества, докато други 22% остават верни на EarlGrey.

Миналата година отделно проучване на YouGov установи, че една четвърт от британците изобщо не пият чай, като по-младото население (16 до 24-годишни) е по-вероятно да не вкуси дори чаша. 

Но колкото по-възрастен става британецът, толкова по-вероятно е да пие много повече чай, като 24% са умерено консумиращи, които пият 20 или повече чаши седмично - режим, който споделят едва 6% от по-младите анкетирани. Най-популярната „доза” е до 5 чаши чай на ден (47%). 

Най-много билкови и плодови чайове се пият в Германия, като половината любители на горещата напитка предпочитат ментовия чай (50%), следван по петите от плодовия чай (48%). 

Все още няма проучване за алтернативата на „всемогъщата” чаша английски чай – чаша бренди, на която британците също гледат като на пенкелер срещу различни проблеми – от главоболие и умора, до „разхлаждане” на разгорещен семеен – или извънсемеен спор.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: