Покупката на козунак и други великденски храни по интернет крие сериозни рискове
- Маркетинг
- Текст:
Трябва да сме особено предпазливи при покупка на хранителни продукти от интернет, тъй като може да е рисково за здравето ни. За това предупреди в сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON Air Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ във връзка с появилите се обяви за козунаци в Мрежата.
Тя отбеляза, че има специално законодателство, което поставя стриктни изисквания към търгуващите с храни поначало и особено онлайн.
По отношение на офертите за хранителни изделия от физически лица, Руменова изрази предположение, че тези „търговци“ залагат на маркетинговия подход – да се обърнат към онези, които желаят да си купят нещо домашно, а не от масовите търговци и магазинната мрежа и много хора търсят точно това в днешно време.
„Покупките от физически лица винаги са рискови, но най-вече когато говорим за хранителни продукти или козметика, защото застрашават не само нашите икономически интереси, но и здравето и живота ни дори. Кой ще ни гарантира, че са спазени всички изисквания при производството, съхранението и транспортирането?“, коментира тя.
В отговор на въпрос кой ще защити правата ни при покупка на некачествена или развалена храна от интернет, експертът посочи, че ако продавачът онлайн е търговец, можем да имаме претенции към него, каквито към всеки друг търговец. „В много от случаите обаче става дума за физически лица, които дори извършват нерегламентирана търговия и не спазват изискванията както на законодателството за продажба на храни, така и по принцип за извършване на търговска дейност“, акцентира експертът по потребителски права.
В студиото на „България сутрин“ Габриела Руменова коментира и сензационните нива на цените за някои козунаци. „В условията на свободен пазар цената е такава, каквато потребителят е склонен да плати. Дори и да има такива, които злоупотребяват с „добавената стойност“ на покупките за празника – емоциите на хората, те не могат да бъдат определящи за цените на пазара, защото стоката трябва да се продаде. Когато има повече възможности – да се надяваме, че това е така, потребителят има право на избор. Като види с какво разполага, ще си вземе това, което е изгодно за него. Ако може да си купи козунак за 20 лв., няма да си вземе този от 80 лв. Хората, които ще посегнат към по-скъпите, без значение от причината, не са чак толкова голям процент“, каза в заключение тя.
Още по темата във
facebook