Черните плочи надминаха по продажби компактдисковете на американския пазар

Черните плочи надминаха по продажби компактдисковете на американския пазар Снимка: vinylrecordday.org

Това се случва за първи път от 35 години, като през 2022 г. в САЩ са продадени 41 милиона винилови плочи на стойност $ 1.2 милиарда и само 33 милиона CDs, на стойност $ 483 милиона.

Тенденцията към доминирането на черната плоча продължава 16-та поредна година, отбелязва ВВС. Като цяло, приходите от записана музика през последните седем години също растат, достигайки през 2022 г. рекордните $ 15.9 милиарда. Макар и с по-скромен принос от стрийминг продажбите, музиката на физически носители също поддържа процаса на възход, се казва в доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка (RIAA). 

Според доклада „забележителното възраждане“ е започнало през 2021 г., след мъртвия период на пандемията през 2020 г. Равносметката сочи скок на приходите от винилови плочи със 17%, при спад с 18% при компактдисковете. 

Приходите от стрийминг, включително „платени абонаменти, поддържани от реклами услуги, цифрово и персонализирано радио, социални медийни платформи, цифрови фитнес приложения и други“, са нараснали със 7%, генерирайки рекордната сума от $ 13.3 милиарда, или общо 84% от продажбите на музикални звукозаписи, се посочва в доклада. 

Миналогодишните продажби на винилови плочи показват, че „любителите на музиката очевидно не могат да се наситят на висококачествения звук и осезаемата връзка с артистите, която винилът осигурява и лейбълите посрещнаха това търсене с постоянен поток от ексклузивни нови албуми и преиздания”, казва пред платформата Medium председателят и главен изпълнителен директор на RIAA Мич Глейзър.

Все повече от най-големите и най-продавани музиканти също се връщат към качеството на черната плоча, отчитайки по-силното внушение за автентичност на записаната музика. Паралелно с това, скок бележат и продажбите на грамофони, както и колекционирството на черни плочи.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: