Абсурд: Испания похарчи € 258 милиона за влакове, които не влизат в повечето тунели
- ЕС
- Текст:
Всъщност, щетата от поръчката на 31 „грешни” влака ще понесат най-вече жителите на Астурия и Кантабрия, тъй като обновяването на остарялото им железопътно обслужване ще се върне в начална фаза, т.е., ще се отложи поне до 2026 г., отбелязва Euronews. Железопътната мрежа в региона е построена през XIX век и много от тунелите ѝ са различни от съвременния стандарт.
В огромния гаф са замесени испанският национален железопътен оператор Renfe, Държавната агенция за железопътна безопасност (AESF), мениджърът на железопътната инфраструктура ADIF и производителят на влаковете CAF, комуто Renfe са предоставили размерите, съобразно инфраструктурните спецификации, подадени от ADIF.
През 2021 г. CAF са предупредили, че спецификациите може да не са верни, но са продължили работа по поръчката, след като никой не е реагирал на бележката им.
Транспортният министър на Испания Ракел Санчес казва, че е била уведомена за проблема наскоро, но генералният секретар по инфраструктурата на Испания Ксавие Флорес призна, че знае за проблема от месеци. До момента са уволнени мениджърът на подвижния състав на Renfe и ръководителят на отдела за инспекция и релсови технологии в ADIF.
„Добрата” новина е, че влаковете все още са в процес на проектиране, което минимализира цената на грешката, а междувременно ADIF ще актуализира инфраструктурните си данни. Местни политици от потърпевшите райони призовават за „падане на глави” в отговорните институции.
Подобно фиаско излезе "по-солено" на Франция, когато през 2014 г. френският влаков оператор SNCF поръча 2000 регионални влака, оказали се твърде широки за платформите на ЖП-мрежата. Грешката отново идва от оператора на инфраструктурата, който не е отчел реалните размери на ЖП-съоръженията, а е подал данни според съвременните стандарти. Но тъй като солидният нов ЖП-парк беше произведен, французите се видяха принудени да преустроят платформите, което погълна огромни разходи.
Още по темата във
facebook